Klættring i november (Utomlands?)

Hej!

Har några veckor ledigt i November och tænkte førmodligen ta en tur till nått land søderut i europa. Tænkte mest klættra trad på grad 4-5 men jag antar att jag skulle klara av lite sport i 6-registret.

Italien, Frankrike, Spanien?

Någon som har någon ide eller erfarenheter om den årstiden?
 
Jag har varit i Costa Blanca området (Spanien) sista veckan i febuari och hade väldigt bra väder. Jag skulle kunna tänka mig att det borde vara lika bra runt November. Vi körde trad/mix multipitch leder för hela slanten. Tjoa till om du vill ha lite tips om området.
Just under novemeber har jag bara varit i Sardinien och klättrat. Vädret var riktigt bra men vi klättrade endast sport. Jag vet att det finns en del trad/mix klättring i Sardinien men det enda jag känner till är i de lite svårare graderna. Skicka iväg ett mail till Peter på Lemon House http://www.peteranne.it, han har koll om någon på trad, iallafall på östkusten. Jag tror dock att Costa Blanca området är ett säkrare kort om det är det lättare trad multipitch leder ni är ute.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.