Klätterträff i Tunaberg 10-11 september 2011

jag kommer på fredag kväll! blir det gemensam grill vid elden och i så fall vilken tid? kan vara så att jag åker tidigt på fredag, beror lite på repkamratens arb.tider.
 
Replagskompis

Till främst Kolkritan: Jag tänker åka dit ensam och klättrar gärna i lag med dig om du fortfarande planerar att åka dit. :) Hör av dig om du tycker dte skulle vara kul! / MVh Anna
 
Till främst Kolkritan: Jag tänker åka dit ensam och klättrar gärna i lag med dig om du fortfarande planerar att åka dit. :) Hör av dig om du tycker dte skulle vara kul! / MVh Anna

I lite mer detalj ser det ut som så att jag har en gammal klätterkamrat som tänkte åka med från början, men det hela är lite osäkert då renoveringen av hans lägenhet inte gick riktigt som planerat. Men jag har kört i replag om tre förut och har inga som helst problem med att göra det igen, så oavsett hur det blir har du en "backup"! :)
 
Tältning

Bonden låter meddela att åkern nedanför klippan INTE kommer att vara slagen i tid till träffen.

Då får vi självklart inte tälta på åkern. Däremot så har han erbjudit sig att slå en annan äng i närheten av kyrkan och församlingshemmet som vi istället kan använda för tältning. På något sätt så kommer vi att på plats skylta med hur man hittar dit.

Följande tältningsalternativ finns alltså:

1. Ett fåtal platser på den beväxta "ängen" nedanför klippan.

2. Buskhyttans IP på grusplanen. Det är 5 km. från Simonsberget men har fördel att det finns tillgång till sanitära facicliteter.

3. Den nya platsen uppe i byn (fortfarande en eventualitet)

Sprid detta till dom ni känner till planerar att komma på träffen.

"Vildtältning" på otillåtna områden i direkt anslutning till klippan kommer bara att ställa till framtida problem så det hoppas jag alla har omdöme att undvika.

Än en gång varmt välkomna!
TKK genom Seon
 
Saknad svart haglöfs windstopper.

Datum för höstens Tunabergsträff är nu bestämt till den 10-11 september. Klättring, reningsriter och galamiddag i skön förening. Ev. blir det också i år en alpinsprirerad prolog runt Simonsbergets lägereld på fredagskvällen för dom tidigt anlända.
Boka redan nu in helgen och håll den ren från bröllop, kräft- och surströmmingskalas samt andra oväsentligheter. Kolla denna tråd några veckor innan träffen för info. om tältning, parkering m.m. och ha tills dess en skön klättersommar.

TKK genom Seon.

Tack Tunaberg för ännu en grymt trevlig klätterträff men jag glömde min svarta Haglöfs windstopper någonstans, jag klättrade på Bistaberget på dagen och var sedan på middagen.
Om någon tagit hand om denna tröja får ni väldigt gärna höra av er till mig på telefon: 0709-534518 eller mail: tm@sfab.se!

Hälsningar/ Tommy.
 
Saknad svart Haglöfs windstopper

Saknad svart Haglöfs windstopper

Tack för ännu en grymt trevlig klätterträff men jag glömde min svarta Haglöfs windstopper någonstans. Jag klättrade på Bistaberget på dagen och var sedan på middagen om någon tagit hand om denna får ni väldigt gärna höra av er till mig på telefon: 0709-534518 eller mail: tm@sfab.se!
Hälsningar/ Tommy
 
Upphittad kamsäkring

Tror jag hörde om en upphittad tröja vars ägaren man letade.

Jag hittade även en kamsäkring på berget, som jag tillvaratog och letade efter ägaren till, men om någon saknar sin kam så återfås den på ett eller annat sätt mot beskrivning!!
 
Saknad svart Haglöfs windstopper

Tack för ännu en grymt trevlig klätterträff men jag glömde min svarta Haglöfs windstopper någonstans. Jag klättrade på Bistaberget på dagen och var sedan på middagen om någon tagit hand om denna får ni väldigt gärna höra av er till mig på telefon: 0709-534518 eller mail: tm@sfab.se!
Hälsningar/ Tommy

Den fanns i alla fall inte kvar i församlingshemmet. Städpersonalen hälsar att dom inte hittade något kvarglömt där.
 
Så gick det.

Årets Tunabergsträff gynnades av sensommarväder på lördagen och lämpligt "dagen efter"-väder på söndagen.
Fredagskvällens Raclettefest runt lägerelden vid Simonsberget lockade ett drygt 20-tal tidigt anlända.
Lördagen bjöd som sagt på strålande klätterväder. Det hör inte till vanligheterna att det klättermässigt mest imponerande är topprepsbestigningar, men nog var det litet häftigt att 30 år efter första fria bestigningen av Himlastegen se den klättras fritt på första försöket av 9-årige Anton Yakobenko. Lillbrorsan Dennis 8 år ville inte vara sämre utan grejade en mycket elegant bestigning av Stålfinger.

Det strålande vädret gjorde att Buskhyttans Alpin Spa fick konkurrens av Östersjön som uppfräschningskälla inför kvällen där några tappra tog sig ett kyligt dopp.

Drygt 100 deltog i festen i församlingshemmet. Alla fick plats och maten räckte till alla. Som vanligt var gästerna en trevlig mix av veteraner och yngre. Anders Henriksson blev årets gäst.

I år användes, förutom "ängen" vid Simonsberget, en ny tältplats på en äng i närheten av hembygdsmuseet. Den ligger på krypavstånd från församlingshemmet och var mycket uppskattad av dom som tältade där vilket väcker frågan ifall hela träffen skall samlas där framöver.

Välkomna åter om ett år igen.
TKK genom Seon.
 
Kvarglömda sporkar

Tackar för en trevlig träff.

Vid middagen i församlingshemmet så glömde vi tre stycken sporkar, två i plast och en i titan. De låg antagligen kvar på en tallrik.
Titansporken har ett affektionsvärde så är det någon som har sett dessa eller vet var de skulle kunna befinna sig nu får ni väldigt gärna höra av er till mig på telefon: 070-2075243 eller e-post: wirehell@gmail.com .

mvh Kenny Johansson
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seon Klätterträff i Tunaberg 15-16 september 2012 Klättring allmänt 8
seon Tunaberg 09, Klätterträff 26-27 september Klättring allmänt 17
Il Spirito Klätterträff 12-13/8 Offerhällan, Åsele Klättring allmänt 4
mårten Förbunds möte och klätterträff! Klättring allmänt 0
epac Klätterträff Klättring allmänt 0
Klätterträff i Stugun Klättring allmänt 0
pajoon Teknisk Examination Tunaberg 26-27/8 2017 Klättring allmänt 0
magwo Rippade X4:or på Tunaberg Klättring allmänt 85
Zata78 Rep upphittat/omhändertaget på Tunaberg 6/9 Klättring allmänt 0
AnkiV Borttappad klocka Tunaberg Klättring allmänt 6
ronpe661 Tunaberg? Klättring allmänt 4
Gamling Upphittat Tunaberg Klättring allmänt 4
gahne Div. getingbon på Simonsberget (Tunaberg) Klättring allmänt 7
Gamling Upphittat Tunaberg Klättring allmänt 0
helmutlotti Access Tunaberg: Kör ej på privat väg Klättring allmänt 21
seon Konstvärme i Tunaberg till helgen. Klättring allmänt 0
viktor_maiden Kvarglömda kokkärl tunaberg Klättring allmänt 13
Mezzner Kamsäkring upphittad Tunaberg Klättring allmänt 5
Mezzner Fall, Tunaberg Klättring allmänt 7
teoek Hastighetsrekord Tunaberg? Klättring allmänt 2
jcederli Upphittat i Tunaberg 3/7 Klättring allmänt 0
seon Klättring och fest hör ihop i Tunaberg den 18-19/9 Klättring allmänt 0
Mike C Upphyttad kamsäkring, Tunaberg/Simonsberget Klättring allmänt 1
Mike C Upphyttad rep, Tunaberg/Simonsberget Klättring allmänt 2
jimtho JAG VILL UT Tunaberg/ågelsjön Klättring allmänt 4
seon Tunaberg 6:e September 08. Klättring allmänt 10
Raje Tunaberg - Luftfinger Klättring allmänt 3
seon Sport- och Tradklätterträff i Tunaberg 22-23/9 Klättring allmänt 15
Erik af Essingen Upphittad kilpetare på Tunaberg Klättring allmänt 2
BF Reservatsbestämmelser Tunaberg Klättring allmänt 10
Gamling Getingvarning Tunaberg Klättring allmänt 34
pecall Kvarglömt i Tunaberg 20/8-06 Klättring allmänt 0
mo9jan Tunaberg. Klättring allmänt 1
Il Spirito Fel gällande Tunaberg. Klättring allmänt 0
KlätterJon Mobil upphittad i Tunaberg! Klättring allmänt 0
Avslzyx Tunaberg/Simonsberget har blivit naturreservat Klättring allmänt 22
Avslzyx Riktigt fika, riktig grillning i Tunaberg Klättring allmänt 2
climbrob Skit i Tunaberg! Klättring allmänt 66
Matt Förare Tunaberg Klättring allmänt 1
Björn Fiander Information om Tunaberg Klättring allmänt 7
Avslzyx Repbroms upphittad i Tunaberg Klättring allmänt 0
hillevihelm rep borttappat/Tunaberg Klättring allmänt 0
sfrge Förare över Tunaberg?? Klättring allmänt 2
Björn Fiander Tunaberg Klättring allmänt 10
Phille Olycka i Tunaberg 15 sep Klättring allmänt 1
seon Jacka hittad i Tunaberg Klättring allmänt 0
jimpaz Förare över tunaberg Klättring allmänt 0
clunk Please help with climbing information Tunaberg Klättring allmänt 3
Björnklaar Förare över Tunaberg! Klättring allmänt 0
hillevihelm tunaberg/camelot Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.