Klätterresa i Maj

hej.

Jag och några vänner hade tänkt åka på en klätterresa i mitten/slutet av maj i år. Vi är alla belägna i Luleå. Jag har funderat på Lofoten men det känns som att det kan vara för blåsigt och kallt. Jag söker förslag på ställen i norden som man kan köra till. Stället bör erbjuda klättring för 4 dagar. Vi är främst intresserade av tradklättring men sport och bouldering är även av intresse. Jag kan tillägga att vi klättrar i 5c - 7a+ området (Sport).

Tack på förhand :)
 
Om det inte känns som att det är för långt att köra till Bohuslän så behöver ni inte fundera mycket mer på vart ni ska åka...
 
Ringkallen strax utanför Örnsköldsvik såklart!

Fint Tradberg med massor av leder i sexa registret - kolla sverigeföraren...

(38mil från Luleå, ca: fem timmar i bil)

peace
 
Senast ändrad:
Ja Ringkallen rekomenderas starkt.

Vi där för första gången i år i söndags, klippan är fin och torr. Här har ni mycket att välja på. Jag tror att man kan få tag på förare via LG-klätter och högfjäll i Övik.
 
Lofoten kan funka i mitten/slutet av maj, om ni har tur med vädret vill säga. I helgen var det +12 grader och sol här på Vesterålen, strax öster om Lofoten, och det kändes helt klart som att det hade gått att klättra.

Men att bestämma sig för att åka dit mer än nån dag i förväg låter vanskligt, och det är väl ungefär hälften så långt till Ringkallen...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.