Klättermusens kvalitet?

Hallå hallå!
Fick klämma och känna på en Klättermusens Mjölner häromdan och den var ju himla fin! Men efter ett par besök i friluftsbutiker i Stockholms innerstad + lite läsning här på utsidan så har jag fått en lite kluven inställning till kvalisorten på deras produkter. Min vän har haft sin ryggsäck i ett par år, har även en jacka från Musen, och är tvärnöjd. Men efter jag har hört mig för lite i butiker runt om i stan så har jag fått svaren "leveransproblem", "halvkass kvalitet" och "sämst kundvård". Även ett par recensioner här på utsidan sågar Klättermusen vid fotknölarna, medans andra hyllar dem. What's the deal, lixom? Dom fick en ny delägare i vintras, har det blivit bättre/sämre sen dess?

Vad stämmer? Vad stämmer inte?

/Andreas
 
BRA!

Har under drygt 15 år används klättermusens produkter, de gångar jag valt andra alternativ har det alltid handlat om ett längre pris. Kvalité och funktion anser jag vara svår för andra att likställa sig med. Har även under dessa år och ett stort antal klättermusenprodukter enbart haft en reklamation. Jag fick utan några som helst invändningar en ny produkt.

Bör tilläggas att jag har stort efarenhet av andra märken och produkter.

/ JH
 
Kan bara återge det jag hört från olika återförsäljare och kompisar:

I Uteliv Linköping har slutat sälja KM membranprodukter pga för många reklamationer. De tycker att KM har toppen design, underbara tekniska lösningar men de har tröttnat på alla reklamationer, tar för lång tid osv.

Magasinet i Karlstad tyckte att jag borde titta efter andra märken om jag inte var absolut säker på att jag ville ha just en KM jacka, de sa att KM har problem med leveranser och att för det priset så fans det pålitligare märken.

För några år sedan beställde jag en Bifrost från NorthStar, vid beställningen medelade de att det inte fanns någon Bifrost i min stl hemma men att KM sagt att de skulle få en leverans inom en månad. Detta var i slutet av augusti. I slutet av november hade jag varit i kontakt med NorthStar ett par gånger och de kunde inte annat än beklaga att ingen jacka kommit, i december hävde jag köpet och fick pengarna tillbaks från NorthStar utan problem.

I samma veva hade en av mina kompisar ett par Megin byxor vars tejpning hade släppt två ggr under loppet av ett år. Första gången hände det efter två månader och det tog KM tre månader att få ut ett par nya, nästa gång tog det sex månader innan tejpen släppte och efter det hade han väntat på ett par nya i sex månader men inga nya byxor hade kommit än. Han gav upp efter ett år. Men samtidigt var han helnöjd med sin Bifrost som han haft i tre år utan problem.

Det är lite så det verkar om man läser här på forumet, vissa är hel nöjda och har aldrig haft problem, andra har nästan bara haft problem och långa väntetider.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.