Kallt om fötterna

Hej igen!
Jag kom och tänka på förra våren när jag låg i sovsäcken och frös om fötterna. Teva-sandaler var inte så bra när vattentempraturen var låg. Någon som har goda råd om en bra produkt och ett inköpsställe som löser problemet?
/Hans-Olof
 
Chota Kajakk-støvler

Når luft- og vann-temperaturen her i Nord-Norge blir under 10-12´C (det er den mesteparten av året) er det godt å ha noe annet en sandaler.
Har hatt mine Chota Quicklace LukMuk (fantasifullt navn! - også markedsført som Chota Mk 200) siden i sommer, og er "gørnøjd"!!!
Selges i Sverige av http://www.orust-kajak.se
Dette er myke neporen-støvler foret med fleece, som er spesialdesignet for kajakk-bruk. Øverst på støvelen kan den strammes til med en reim, slik at det ikke burde komme mye vann i støvlene, selv om du "går rundt".
I sommer hadde Orust (på internett-siden sin) både modell Mk100 (3mm gummisåle) til pris 970 SEK og modell Mk200 (6mm gumisåle og ekstra gummibånds-stramming) til pris 1160 SEK.
Nå ser jeg at de kun tilbyr Mk100 til pris 1150 SEK.
Det er "jettedyrt"!!!
Selv om støvlene er designet i USA(?), er de produsert i "Diktatur" Kina...kvaliteten er nok like bra.

Selv fikk jeg kjøpt mine til "bare" 650 NOK av en nordmann som hadde kjøpt ett nummer for lite, via en venn i USA - ellers hadde det blitt i dyreste laget selv med Mk100.
Chota Mk200 er så bra som noen støvler kan bli:
Litt tyngre enn Mk100 (som en venn av meg kjøpte i Sør-Norge), men stødigere og bedre til også å bruke på land - du kjenner ikke steinene når sålen er 6mm.
Bruker selv joggesko nr. 42-43, og da passer det perfekt med en tykk ullstrømpe i modell Mk200 størrelse 10. Mk100 størrelse 10 er litt romsligere.

På vinter-øvelse i militære ble det sagt at: "Så lenge man er tørr og varm på føttene, er både moralen(motet) og humøret på topp! Det gjelder også når man er på kajakk-tur.
Se også http://www.chotaoutdoorgear.com

Mvh
Ole-Martin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.