Jag har en ryggsäck från helvettet ala taktisk - jävligt bra o bära trots sin egenvikt och extrem flexibel, tomvikt är +6.5kg
Har varit ute på 55 dygns roadtrip/bohusleden vandring och kunnat ha med allt inklusive blazer,finskjorta och jeans.
Den är byggd på Bergans Viking 2 110L,Escape 2 topplock.
Den sistnämnda är en ryggsäck på 35L.
Frontfickor isolerade 101 vattenflaskväskor med magasinfickor fastsatta , 4 st trippla magfickor för .223.
Sedan sitter 2 haha taktiska Molle sjukvård och allmänutr fickor längs ned på ryggsäckens sidor.
Huvudutrymmet tar sovsäck,(Gtex bivi eller tarp),tält,drybag för logistik för kläder/mat/extra gas,reservreparations utr,strömförsjörning som laddare,solpanel och powerbank.
Huvudsäckensidofickor rymmer kök och mat för 3 dygn,den andra Goretexskal inkl skalhandskar.
En av frontfickorna och magasinfickor innehåller primärficklampa,pannlampa,multiverktyg,reservbatterier,lightsticks samt 1.5L vatten.
Den andra treorör med kaffe,varmakoppen,vattenreningsklor,vattenreningsugrör,massa energybars och 1.5L vatten samt faktiskt ett helt eget andra kök.Kåsa med liten
topmonterad titanbrännare och sin egna lilla 88gr gastub i treorörsfromat.Naturligtvis tändstål och tändare
Extremt modulärt , kan t.ex sätta bas och plocka av 35L topplocket, sätt fast frontfickorna på den liksom sjukvårds och almänn utr fickorna.
Då har man allt med sig som behövs för nån expedition för nån dag , sovsäck och extra mat i 35L topplocket.Sen tar man med ena sidofickan med skalkläderna
i Goretex som midjeväska - helt grymt bra.
Bärsystemet är riktigt bra så trots 34kg har jag tagit mig fram över 40km längs bra terräng samt väg mixat i sträck.
På bilden är den lite komprimerad i djupled så man får faktiskt in en skoteroverall för vinterturer som stillastående/lägerplagg också.
Sen spänner man fast spaden längst bak - då har man grejer för 2 veckor i Sibiren om mna vill vintertid.