Hjälp mig packa lättare

Det ligger till på det viset att jag ska inte köpa allting nytt. Tyvärr. Hade jag pengar till det så hade ju det varit väldigt trevligt. Jag försöker lätta på det jag kan och FÖRLÅT om inte det är tillräckligt för "Lättpackning". Man måste väl få försöka i alla fall?

Angående kök så har vi både för gas och flytande. Whisperlite tror jag det är och ett gas till Trangia. Det sistnämda har vi valt bort, men eftersom det verkar enklast att få tag på gas men kan behövas bensin om det bli väldigt kallt så tänkte vi välja ett MF. Lättaste alternativet blir kanske MSR XJK... men det saknar ju helt regulering och låter inte kul.

Pocketrocket är jag inte särskilt glad i. Ok för en dagstur, men en helg på höstfjället är too much. Då vill jag ha ett kök som man kan laga mat på, inte enbart nödfoder.

Vad är bra-att-ha saker? Typ lagningskit till thermarest, silvertejp och extraspänne till ryggan?

Försöker få tag på ett par packlitebyxor, väntar på svar om det. Men Precipbyxorna är väl kanske inte det bästa man kan få tag på. Vore fint om de höll lite vindkyla ute, blir så kallt när det är så tunt. Vi räknar med omkring +15till -15. Förhoppningsvis blir det inte kallare än så. Kan bli kallare i Island Peak BC.
 
Jag tycker det är lättpackning bara man försöker lätta sin packning. Att man inte har råd att ta tag i de tre stora betyder ju inte att man inte kan försöka lätta på resten. Hellre få ner vikten med ett par kilo än inte alls liksom.

Såvitt jag vet är det väldigt få MF-kök som klarar gas och det är väl onödigt att släpa med två kök? Så håll er till ett MF-kök om ni räknar med att behöva köra bensin på grund av kylan (och -15 låter som det lär behövas).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.