• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp mig i mitt storhetsvansinne!

Jag har även varit i kontakt med stugvärdskollegan@lm, som känner rätt folk i firman och har tidigare lyckats få in ett namn "by request" på just BD6:an. Han sa så här:

Men för egen de[l] är jag lite tveksam till att ta med något så "personligt" som Frippes fall. Men man vet aldrig. Jag måste få lite mer exakt vetskap om var det ligger först och främst.

Sådan vetskap har jag tillhandahållit i form av pilförsedd kartbild samt SWEREF99-koordinater, så vi får väl se vad det lider... :)
 
Jag har inga bättre idéer än de som redan skrivits in här så jag nöjer mig med att heja på och önska dig lycka till och om du får in nåt av förslagen så ska jag skynda mig dit och besöka stället.

Fast ett förslag har jag. När du har lyckats med ditt mål kan kan du arrangera en pilgrimsvandring dit. Skriva några kloka ord på vägen på stenar och sedan kalla det för pilgrimsled....... Bygga en predikstol i sten och lära ut sanningen (om lättpackning eller tungpackning, om gaskök kontra MF-kök eller något annat kontroversiellt ämne från Utsidan). Som lärare antar jag att du är en någorlunda god talare också.

Lycka till från Skogsanna
 
Sådan vetskap har jag tillhandahållit i form av pilförsedd kartbild samt SWEREF99-koordinater, så vi får väl se vad det lider... :)
Jag bugar och bockar. Fortsätter det så här kanske jag rent av själv börjar tro på detta vansinniga vad. Det känns i varje fall som oddsen har ändrats en aning sedan jag skrev mitt första inlägg.
Frippe
 
Jag har inga bättre idéer än de som redan skrivits in här så jag nöjer mig med att heja på och önska dig lycka till och om du får in nåt av förslagen så ska jag skynda mig dit och besöka stället.
Jag tackar för uppmuntran. Gör dig dock själv tjänsten att inte strunta i Frippes fall även om jag skulle förlora mitt vad. I absolut sämsta fall så kommer jag i varje fall att tillverka en skylt och sätta upp på plats. Dock ej vid årets besök.
Frippe
 
En tråd som denna, efter ett initiativ som ditt Majjen, gör mig så jäkla glad helt enkelt.
Må lyckans fe vandra till Frippes fall!
 
Jag hade prickat in "Frippes fall" på kartan och planerat att komma dit i augusti 2007. Nu blev jag ju magsjuk och avbröt min vandring utan att ha kommit till "Frippes fall".
Årets vandring hade jag tänkt skulle omfatta den del jag inte avklarade 2007, d.v.s. den skulle inkludera "Frippes fall". Men nu börjar jag bli litet tveksam. Den här tråden har fått mig att inse, att jag nog måste välja en litet udda tid på året om man ska undvika den långa kön till duschen.:)

/ Bertil
 
Jag hade prickat in "Frippes fall" på kartan och planerat att komma dit i augusti 2007. Nu blev jag ju magsjuk och avbröt min vandring utan att ha kommit till "Frippes fall".
Årets vandring hade jag tänkt skulle omfatta den del jag inte avklarade 2007, d.v.s. den skulle inkludera "Frippes fall". Men nu börjar jag bli litet tveksam. Den här tråden har fått mig att inse, att jag nog måste välja en litet udda tid på året om man ska undvika den långa kön till duschen.:)

/ Bertil


Äh se det från den ljusa sidan. Du kan få hjälp att skrubba ryggen :)
 
"-Har du varit vid Frippes fall?

-Nej tyvärr, jag var väldigt nära men fick vända p g a kö!"

De börjar ju låta som Everest.
Kanske borde det finnas varningstext på kartan?
 
"-Har du varit vid Frippes fall?

-Nej tyvärr, jag var väldigt nära men fick vända p g a kö!"

De börjar ju låta som Everest.
Kanske borde det finnas varningstext på kartan?

Haha :) Ja om inte ren övertalning fungerar på Lantmäteriet, så är ju ett annat alternativ att göra namnet till de facto-standard, så kommer det nog med på kartan i sinom tid.
 
Haha :) Ja om inte ren övertalning fungerar på Lantmäteriet, så är ju ett annat alternativ att göra namnet till de facto-standard, så kommer det nog med på kartan i sinom tid.

Vi får väl se till att alla utsidare som går förbi där tar ett kort och lägger upp på någon foto-site med titeln 'Frippes fall'. När det sedan finns en massa träffar på Google så måste det ju vara etablerat?
 
Mitt 700:de inlägg

Helt plötsligt har den här tråden börjat leva ett eget liv. Att "Frippes fall" blivit ett internt Utsidan-skämt känns definitivt som ett steg i rätt riktning.
Jag har än inte fått något svar från Ms Torensjö. Positiv som jag är tolkar jag det som att hon VERKLIGEN vill sätta sig in i frågan.
Dagens skörd av inlägg tolkar jag som att en hel del av Utsidans medlemmar blivit nyfikna på fallet - till och med så mycket att köbildning befaras! Om alla som är där följer "paerl":s råd i förra inlägget så ökar nog chanserna att jag ska vinna mitt vad.

Som ni märker har jag egentligen inget nytt att tillföra. Jag ville dock att mitt 700:de inlägg skulle föräras denna tråd.

Mindre än tre på er!

Frippe/HåkanF

PS Är det någon som har koll på när ny version av BD 6:an ska ges ujt?
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.