• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp mig i mitt storhetsvansinne!

Ha-ha! Du är välkommen! Jag har i alla fall fått en del mejl som gratulerar mig. Dock inget från någon kartograf - än...

HåkanF
 
Du borde lämna en stämpel med Frippes fall-texten i rätt typsnitt och en ljusblå stämpeldyna i Kårsavaggestugan med instruktioner till besökare hur man korrigerar sin karta.
 
Ja, det är ju också en tanke...

Det har varit tyst från Lantmäteriet, men jag har ju en digital bild med Frippes fall inlagt. Jag frågade Crimson (heter de så?) om de kunde kopiera bilden på något annat än fotopapper, men det gick inte. Är det någon här på Utsidan som har förslag på vad jag kan göra för att få kartan tryckt på "kartmaterial"?

HåkanF
 
Ja, det är ju också en tanke...

Det har varit tyst från Lantmäteriet, men jag har ju en digital bild med Frippes fall inlagt. Jag frågade Crimson (heter de så?) om de kunde kopiera bilden på något annat än fotopapper, men det gick inte. Är det någon här på Utsidan som har förslag på vad jag kan göra för att få kartan tryckt på "kartmaterial"?

HåkanF

Det finns nån tråd där Claes Nygårdh skrev ut en karta på nåt vattentåligt material från en vanlig skrivare.Kan kanske vara nåt...Sök.


peter
 
Idag när jag kom hem låg det ett stort vitt kuvert på hallgolvet. Det var adresserat till "Adjunkt Håkan Friberg". Så har jag aldrig blivit titulerad tidigare... utom här på Utsidan förstås, i ett mycket speciellt sammanhang... Så pulsen höjdes en aning.
Det fanns ett för mig okänt företags logga uppe i vänstra hörnet. "PÖYRY". Nånting med skogsindustri... i Luleå. I kuvertet låg bland annat ett kort hälsning undertecknad med "Ulf" - inget annat. Så, jag använde sökfunktionen, matade in förnamnet Ulf och postorten Luleå och fick två napp. Den ena var föregående trådskrivare - Wolf25. Jag tror det är dig jag ska tacka - JÄTTEMYCKET!!!

Fast... vill ni veta mer om innehållet får ni allt läsa min blogg: http://www.utsidan.se/blogs/majjens/index.htm

Adjunkt Friberg

Snart... Inte riktigt än.
 
Senast ändrad:
Å fy så nyfiken jag blev! Ser med spänning fram emot nästa blogginlägg! Tänkte faktiskt på Frippes fall härmodagen och undrade om det hände något.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.