Grönbrinksberget (fituna)

Halloj! Har det hänt någe nytt med det ovan nämda berg sedan 1992 (min förare ÄR så gammal), bultar, nya turer, grott igen, ras, medmera? Är det värt att slösa tio liter soppa och kolla upp berget?

MVH. Lelle.
 
Tror inte att sa mycket har hant. Senaste foraren ar fran 96, och den stamma bra med verkligheten.
En block rasade fran Uffe's under ifjol, men leden ar
ungefar samma grad sedan dess. Klippan ar helt klart vart lite soppa, och dit aka jag ofta fran Uppsala.
Fast igar valde vi Vardberget for att den kan blir
lite kallt och fuktigt langst ner pa Gronbrinks sa har ars.
 
Uffes under gick sönder förra året (http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27788). Den går dock fortfarande att klättra, och har samma grad som innan raset.

Jag misstänker att det inte hänt så mycket sedan senaste Stockholmsföraren.
 
Jag tror att det skett en del retrobultning på en del leder. Sist jag var där räknade jag till minst 8 bultar på Höstsaga, i föraren tror jag tre stycken nämns.
Om det kommit nya bultar på andra leder vet jag inte.

Var där förra helgen, torrt som snus förutom de vanliga blöthålen...och jag tror inte det regnat nämnvärt sedan dess.
 
Det är ett finfint berg där det klättras en hel del, så det är inte igengrott. Däremot, som någon påpekar, är det lite kallt nere bland träden före mitten på maj, men allt beror ju på hur mycket kläder man har på sig.
 
Är det någon som möjligtvis scannat in en förare? Det skulle vara trevlig att veta vad lederna heter.
 
Leo, informationen finns i Stockholmsföraren som ju är svår att få tag på numer. Jag har inte sett att den finns på nätet. Men ring mig så ska vi nog kunna ordna nåt...

// Olle
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.