göteborg!

vet nån om det är några isar nånstans i göteborg?
och är det nån som vill åka med mig??? :D

jag är sjukt sugen och vet ingetning om isarna här runtomkring, är ganska nyinflyttad och känner inte så många som överhuvudtaget äger ett par skridskor.
MEN, var och åkte på Vänern för en och en halv vecka sen, det var riktigt fin is där då, strax utanför Lidköping.
 
Delsjöarna verkar ju vara populärt. Har själv inga skriskor men det är ganska mycket folk ute o åker där. o det ser förbanat kul ut.
 
St. Delsjön

åkte på denna igår, det var helt ok, av borrhålen som pimplarna gjorde och mina med ispiken så var det mellan 5-10cm. För en vecka sedan skulle jag säga 10-15cm, lätt!
Lite tendens till dubbelis...
Områden som skall undvikas är gattet mellen stora & lilla sjön, den var osäker förra helgen redan. Samt till/utflöden som pumpstationerna.

Undrar om nattens lappmjäll sabbat isen?
 
Områden som skall undvikas är gattet mellen stora & lilla sjön, den var osäker förra helgen redan. Samt till/utflöden som pumpstationerna.
Såg faktiskt en vak just där mellan lilla och stora delsjön, kvar på isen låg 2st röda stavar samt märkena efter ispiggarna.
 
Strax utanför Göteborg

Lerum har några kanon sjöar att åka på. Lilla och stora Härsjön, Tvärsjön, Uspen. en fin tur är Stora å långa Stamsjön vidare till Sandsjön och Hornasjön hemresan över Öxsjön.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.