Åkbar is i Göteborg?

Hur ser det ut på isarna i Göteborgstrakten nu efter snöfallet här om dagen? Är det någon is som är åkbar, någon som vet?
 
Delsjöarna!

Hej Maria. Jag tog mina första skär någonsin på långfärdsskridskor idag. Jag och en kompis tog en tur till Delsjön och isen var mella 10 och 20 centimeter på de flesta ställen. Jag började med att fråga lite om istjockleken av två tjejer som just skrinnat klart. Det kändes ganska tryggt eftersom de verkade vara rutinerade. Kvalitén var en blandning av härligt blank, knottrig och snöig. Med solen på väg ner var det en underbar tur.
 
mariaa; sa:
Hur ser det ut på isarna i Göteborgstrakten nu efter snöfallet här om dagen? Är det någon is som är åkbar, någon som vet?
Generellt sett så bör det vara bäst nära kusten där nederbörden inte innehöll så mycket snö. Delar av havet lär också vara OK och nu ser det ju ut att bli skapligt kallt också vilket gynnar istillväxten... :)
En kollega som bor vid Stenjön sa att den isen såg bra ut och det verkar ju inte helt orimligt. :)
 
Aspen

Tack för svaret!

Vi tog oss till Aspen till slut, och där var isen delvis helt ok. Snöfläckar som man lätt kunde navigera mellan och för övrigt blandningar mellan knottrig och rätt fin is. Dock var det öppen sjö lite här och var så man får ju se sig för :)

/Maria.
 
Närmast ca 20 mil

Hej!
Hela vårt område har fastfrusen snö på isen. Ska du åka på fin is, så är det på Sommen i Småland, Tranås!
Hälsar
Inge Bäckström
GBG
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.