Gömma-letning (Geocaching)

Hej igen,
Nu har vi börjat hitta gömmorna när vi letar, då blir det mycket roligare. Men en liten sak är konstig tycker jag, om jag på http://www.geocaching.com knappar in husets position för att leta efter närmaste gömma, kommer den inte upp. Jag bor i Västerås så den närmaste är Plan B, och om jag letar på närliggande gömmor på den kommer inte Smile 1 upp vilken borde vara närmast. Någon som vet varför det är så?
/Patrik
 
Jo, men..

det är inte riktigt så jag menar... Om jag inte loggar-in på geocache utan bra knappar-in positionen, och sedan klickar för att hitta närmaste cache, kommer inte den närmaste upp.

/Patrik
 
Rätt position?

Jag provade med att lägga in N 59 30 E 16 30 och fick då Torshälla, Smile 1 och Plan B överst i listan. När jag loggade in och gjorde på samma sätt hamnade Smile och Plan B längst ner på första sidan eftersom jag har hittat de två. Har Du kanske glömt att ändra W till E vid longitudangivelsen? Då blir det Atlanten där det är glest mellan cacharna.
 
Decimaler och minuter

Sen gäller det att kolla formatet också. Numera kan man ange antingen grader, minuter och decimala minuter, eller grader och decimala grader. Förr klarade geocachingsidan bara decimala grader.

Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.