Gissa position

Som vanligt när du svarar:
Mitt i prick. :)
Din tur igen.

Tog en sväng dit från Nordkalottleden under vandringen denna sommar. Ett väldigt fint och lättvandrat område - blev även (nästans) samma tältplatser som under min sista vistelse där ;)
 
Tack, det finns inte så många jokkar som kommer från Norge där, jag sökte med Snuvrejohka i bildsök och hittade bilden "Zusammenfluss Riksojohka und Snuvrejohka", där Stuor-Jierta såg bekannt ut, sedan var det bara att titta på flyg bild på minkarta :)
Nästa bild, vad heter den här bäcken?
P1010017.JPG
 
Njabbejåhkå/Njavvejågåsj är rätt svar, vi är på ca. 800 möh. Man behöver inte oroa sig så värst mycket här, jokken kan man korsa över på stenar eller vada, bilden är från 28 juni 2009.


Vaellus 2009 034.jpg



Den här bilden är från 1 juli 2019:
Näyttökuva 2023-10-31 165344.jpg


Nästa bild, var så god!
 
Njabbejåhkå/Njavvejågåsj är rätt svar, vi är på ca. 800 möh. Man behöver inte oroa sig så värst mycket här, jokken kan man korsa över på stenar eller vada, bilden är från 28 juni 2009.





Den här bilden är från 1 juli 2019:


Nästa bild, var så god!

Bilden var väldigt intressant av den anledningen, det ser definitivt ut som att det är värt att ta höjd!

Vilket berg är det som gömmer sig i molntäcket?

bild1.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.