Garmont Squadra vs. Garmont Squadra G-fit?

I slutet på förra säsongen köpte jag ett par Garmont Squadra. Efter bara fyra dagars åkande sprack gummi sulan framme i tån med många livsfarliga (och ofriviliga) skidutlösningar som följd
Jag har precis hämtat mina nya Garmont Squadra G-fit från affären som jag fick i ersättning. Nu undrar jag om någon vet hur bra dom nya pjäxorna är? Tydligen så var de spruckna sulorna ett vanligt problem på den gamla Squadran (det har jag förstått nu i efterhand). Är det någon som känner igen det gamla problemet, eller vet någon hur Garmont har förbättrat den nya G-fit pjäxan?
Så länge den höll (tyvärr inte så länge) så tycker jag att Squadran var en kanon sko.
/MR
 
Trasig tå

Hej!
köpte också ett par squadra i fjol och har haft problem jag vet inte om det är samma problem men gummit på sulan i framkant av tåläppen spricker och lossnar plus att det blir stora märken i ovan delen på "läppen". Detta beror i mitt fall på att squadran inte passar till mina Chilli bindningar. så nu när jag skall hämta ut mitt tredje par pjäxor så kommer jag att byta till nya Cobra bindningen för den har utvecklat tå delen för att undvika besvären som uppstått för mig dom har tex rundat av avslutet på järnet som ligger över tåläppen på skon och sedan har dom planat ut kontakt ytan mot undrsidan av sulan så att den ej skall gröpa ur pjäxornas sula dessutom är fjädrings längden nu större sedan dom skaffat kommpressions fjäder i stället för drag fjäder så om du har chilli bindningar så måste du nog byta bindningar för att få det och funka.

mera ös med hälen lös
[Ändrat av kjelken 2001-11-25 kl 17:31]
 
Wow..

snacka om lång mening, kjelken:).

http://www.telemarktalk.com/forums/Telemark_Talk2/ så kan man läsa mer om (bekymmren med) Garmont Squadra.

Appropå Chilli så har jag hört att Scarpa inte ersätter skor som har blivit "uppätna" av Chili, om detta är sant så är de ju inte skoj för alla de som har Chillisar.

Intressant att läsa om Cobran, jag hade för mig att de hade samma bottenplatta som Riva 3:eek:rna har, men de har de tydligen inte.

Jag hoppas att mina Karhu 7tm kommer på nu måndag, så att jag slipper mina Chilisar som käkar skor.

/Anders B
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.