Framdämpare...

hej..
funderar att köpa mig en ny fram dämpare och undrar ifall någon vet nån bra model för XC,priset bör ligga runt 4-5 tusen...helst någon med bra hållbarhet och inte mycket service...
Tack på förhand
 
Hej,

Jag kan själv i princip ingenting alls om gafflar men jag kan sammanfatta vad den finfina brittiska tidningen What Mountain Bike skriver i sitt nummer Spring 2003. De har en sammanfattning kallad "Best Budget Forks" där de redovisar tre toppengafflar i den lägre prisklassen som de tidigare testat och kan rekommendera.

Marzocchi MX Pro £240

Marzocchi MX Comp Air £175

Manitou Skareb Comp £265

Dessa tre har fått utmärkelser i denna tidnings tester och testresultat mellan 8-10 på "Performance" och "Value for money".

Priserna i Sverige känner jag inte till men de borde väl landa ungefär i det intervall du nämner. Annars kan du ju beställa från just england. http://www.chainreactioncycles.com har jag hört av flera ska ha bra priser och snabba, billiga och pålitliga leveranser.

Comp Air påstår de är väldigt välbyggd och med fin kvalitet. Den har fått betyg 10 av 10 på "Value for money".

Lycka till!
# Magnus
 

Guest

Gäst
mgullo; sa:
Jag kan själv i princip ingenting alls om gafflar men jag kan sammanfatta vad den finfina brittiska tidningen What Mountain Bike skriver i sitt nummer Spring 2003. De har en sammanfattning kallad "Best Budget Forks" där de redovisar tre toppengafflar i den lägre prisklassen som de tidigare testat och kan rekommendera.

Marzocchi MX Pro £240

Marzocchi MX Comp Air £175

Manitou Skareb Comp £265

Manitou-gafflarna kan jag ingenting om, men Marzocchi-gafflarna är väldigt bra. Priserna är dessutom rätt låga, de två gafflarna ovanför kostar ca 3000 resp. 3500 här i Sverige. Dom har lite olika egenskaper så ett tips är att du lånar cyklar med dessa gafflar på för att känna om dom passar dig.

/Patrik
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.