förberedelser inför elbrus 2007

Är en oerfaren klättrare som tänkt sig bestiga mt. elbrus i slutet på nästa sommar (tillsammans med några mer erfarna klättrare). Har bestigit galdöpiggen, keb samt vistats mkt i alpin miljö, men har ej någon riktigt högalpin klättringsvana. Vill därför gå någon kurs i Alperna i sommar och undrar vilken man skall ta. Kommer att bestiga Mt.Blanc innan jag bestiger Elbrus nästa sommar. Har inte heller obegränsat med pengar så tips på billiga bra sommarkurser skulle vara till mkt hjälp.
 
Jag går i samma tankar som dig, och funderar på att hoppa på en resa till elbrus sommaren 2007. Har varit uppe på en hel del toppar i Sverige som keb, sälka mm. men har ingen större erfarenhet av bergsbestigning. I sommar ska jag gå en glaciärkurs hos http://www.bre.no som ger lite erfarenhet i att färdas med replag, stegjärn osv. Ingen bestigning, men säkerligen en bra erfarenhet om man ska upp på Elbrus senare i framtiden...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.