Erfarenheter av Sealskinz och lätta dojor i fjällen

Vad är det för tytter/innermaterial i sealskinz?
Går det att laga "punkteringar" med en (mycket liten) tub med ex. neoprenelim om det går hål medan man är ute?
 
Hejsan!
Ursäkta lite trådnekromanti, men jag tänkte höra om det är någon som har en uppdatering på det här systemet, eller om det fortfarande är "ickesugande" joggingskor + sealskinz som gäller?
 
För många ja. Men som vattentätt lager så verkar Rocky Gore-Tex socks vara mer populärt. Tror även att TS (Jörgen) använder Rockys.

Personligen använder jag helst ofodrade goretexdojjor, Inov8 345 GTX, tillsammans med tunna strumpor och låga gaiters, MLD eVent gaiters.

Upplever att 345orna torkar ungefär lika snabbt som mina Salomon Tech-A men håller ute fukten längre.
 
För många ja. Men som vattentätt lager så verkar Rocky Gore-Tex socks vara mer populärt. Tror även att TS (Jörgen) använder Rockys.

Personligen använder jag helst ofodrade goretexdojjor, Inov8 345 GTX, tillsammans med tunna strumpor och låga gaiters, MLD eVent gaiters.

Upplever att 345orna torkar ungefär lika snabbt som mina Salomon Tech-A men håller ute fukten längre.

Tack för svar! :)

Jag såg nån artikel om rockys på fjäderlätt, men de verkade lite kinkiga i storlekarna och lite svåra att få tag på i svenska butiker? En snabb googling ger mig iaf inget uppenbart inköpsställe där man kan prova...
 
Nä, det stämmer nog att det är svårt att få tag i här. Som det mesta när det kommer till lätt utrustning så är man hänvisad till utlandet, främst USA.

Angående det gamla i tråden så hade Salomon Tech-A tidigare problem med att hälspännet gled upp. Det ska tydligen vara fixat på nya modeller. Jag har ett äldre par med det problemet, och det är drygt.
 
Jag hade hälspänneproblemet med ett par billiga Tech-A-kopior och trodde det skulle vara bättre på de riktiga. Men fick tråckla fast hälremmen med ett par stygn även där.

Trevligt att höra att de har åtgärdat det i alla fall. Tror att det kan ha att göra med att vinkeln mellan rem och spänne blev fel om man inte hade så bred fot.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cloud76 Erfarenheter för området kring Márggo (nordväst om Ritsem)? Fjällvandring 7
randomnilla Erfarenheter av tält från Decathlon samt tunnel vs. självstagande? Fjällvandring 14
JuliaL1 Kinsarvik - Trolltunga, erfarenheter, tips? Fjällvandring 0
marianneg Erfarenheter av etapp: Nikkaluokta - Vistas Fjällvandring 8
tsebring Erfarenheter av björlings glaciär (östra leden till Kebnekaise sydtopp) Fjällvandring 10
Elin75 Erfarenheter av vandring i Bunnerfjällen? Fjällvandring 2
tsebring Erfarenheter av Hydrologgrottan? Fjällvandring 3
jotho Erfarenheter av björn efterlyses. Fjällvandring 12
Morannon Nordkalotten - Söker tips och erfarenheter Fjällvandring 14
resqual Erfarenheter - färdväg Fjällvandring 5
avslut120813 Erfarenheter från Vadvetjåkka Nationalpark? Fjällvandring 5
MarkusN Billiga fjällkläder - tips och erfarenheter efterlyses! Fjällvandring 9
markusbacka Kungsleden abiskor-nikkaloukta med hund. Erfarenheter och mat? Fjällvandring 14
Elin-d Dovre fjell - tips och erfarenheter Fjällvandring 0
Medon Erfarenheter av Södra Storfjället från Atoklinten? Fjällvandring 7
Sofie_W Borgafjäll, erfarenheter? Fjällvandring 4
mherma Bydalen-Vålådalen. Erfarenheter sökes. Fjällvandring 5
virab Vandring med barn i Sylarna-trakten - erfarenheter? Fjällvandring 1
carl_ Darfallahku? Bilder eller erfarenheter? Fjällvandring 15
Gaion Nepal -Vandringar/Trecking och erfarenheter. Fjällvandring 27
matala-0 Har du erfarenheter av följande sträcka? Fjällvandring 2
nils73 Erfarenheter med "vadarpåsar"? Fjällvandring 6
PerAnd Jojoleden 19-26 juli 2004 - erfarenheter Fjällvandring 0
plp Erfarenheter av Linnés väg(vallevagge)? Fjällvandring 3
eaglerock Erfarenheter av att boka biljetter hos Connex? Fjällvandring 22
bjornw Grönländska erfarenheter? Fjällvandring 4
74580 Erfarenheter av NEW GREENLAND HYDRATIC TROUSERS?? Fjällvandring 0
Jörgen Fjaderlatt.se I fjällen med Sealskinz och lätta dojor Fjällvandring 20
Ccalle Sarek - lätta skor Fjällvandring 7
CharlottaK Lätta dagsturer norr om polcirkeln, midsommartid Fjällvandring 9
awellander Lätta vandringskängor Fjällvandring 6
Vägslav Lätta sandaler till vandring? Fjällvandring 24
carl_ Lätta och varma handskar lagom för sommarfjäll? Fjällvandring 4
såg Om min lätta packning och varför den är så lätt. Fjällvandring 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.