Caravan 1000

Jag har en CARAVAN COMBI DE LUXE inte använd så många gånger och alltid hängt luftigt...
Har tom deklarationstaggen kvar hehe Undrar hur den står sig idag...den har ju några år på nacken?
 
Caravan Carry Combi (?), skall kolla hemma ikväll då jag har en broschyrsida över deras säckar kvar från 1993....joru har nog rätt med Combi deLuxe;)

Tror carry combi kom senare än combi deluxe. Har för mig cc kom i en version med en dun och en syntetsäck...?

Edit: Brune hade svaret.

//J
 
Ca 4-5 minus om den är i gott skick. Två instoppade i varandra gav komfort en kall natt (-33) 1977 i norduppland :).

...den som ändå hade en Combi DeLuxe ;)...

//J

Du hann före. Så hette visst den dubbla.

Tack vare en oroligt lagd mamma fick jag en Caravan Combi Deluxe inför en fjälltur vintern 1975. Den används fortfarande, om än allt mer sällan. Även om den kanske snart får gå i pension så har den alltid en given plats i mitt förråd.
 
Minnet svek mig alltså inte helt, skönt:)

...och här är listan från 1993
 

Bilagor

  • Caravan -93.pdf
    228.8 KB · Visningar: 476
Senast ändrad:
Tack vare en oroligt lagd mamma fick jag en Caravan Combi Deluxe inför en fjälltur vintern 1975. Den används fortfarande, om än allt mer sällan. Även om den kanske snart får gå i pension så har den alltid en given plats i mitt förråd.
Ja den är klassisk ,nån som har en uppfattning om hur den skulle funka idag?
 
Ja den är klassisk ,nån som har en uppfattning om hur den skulle funka idag?

Ingen aning, men själva principen (med två säckar) gjorde stort intryck på mig på den tiden, och det är det jag använder på vinterturer nuförtiden. Med urgamla Arctic ytterst, men den bytte jag så småningom ut mot en konstfibersäck som tar kondensen bättre.
 
Ja den är klassisk ,nån som har en uppfattning om hur den skulle funka idag?

Svårt att säga, den bör väl klara 15 kanske 20 minus med komfort om man har varmt under sig och underställ, mössa etc. Det bygger jag på min minnesbild av lofthöjden på säckarna ihopkopplade. Har man varm dunjacka kan man lägga den över sig om det blir riktigt kallt och en sån kombo fungerar nog fint på påsktur i fjällen t ex.

I jämförelse med modernare säckar är den nog tung i förhållande till värmen, vill minnas att den väger 2 kilo, vilket ungefär motsvarar min Bison från WM...

Själv såg jag en annons på en Cdeluxe för ett tag sedan, hade varit perfekt att ha hängande hos kärestan - hon tältar bara på sommaren och skulle vi kunna ha var sin, medan jag kunde använda båda de ggr jag utgår från hennes hem på någon vinterlvernattning. Men någon annan hann före :)...

//J
 
Svårt att säga, den bör väl klara 15 kanske 20 minus med komfort om man har varmt under sig och underställ, mössa etc. Det bygger jag på min minnesbild av lofthöjden på säckarna ihopkopplade. Har man varm dunjacka kan man lägga den över sig om det blir riktigt kallt och en sån kombo fungerar nog fint på påsktur i fjällen t ex.

I jämförelse med modernare säckar är den nog tung i förhållande till värmen, vill minnas att den väger 2 kilo, vilket ungefär motsvarar min Bison från WM...

Själv såg jag en annons på en Cdeluxe för ett tag sedan, hade varit perfekt att ha hängande hos kärestan - hon tältar bara på sommaren och skulle vi kunna ha var sin, medan jag kunde använda båda de ggr jag utgår från hennes hem på någon vinterlvernattning. Men någon annan hann före :)...

//J


Låter ändå bra,jag tvättade dom enligt konstens alla regler...och jädrar vad fluffig och härliga dom blev...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gusbo Caravan 1000 dunsovsäck 1kg Bo och sova 7
agrippa Caravan Super Down 700 Sovsäck info? Bo och sova 2
pysen78 Loppisfynd caravan och fjällrävenpuppa Bo och sova 18
vandrafjäll caravan kaipak 3 Bo och sova 3
vandrafjäll Loppisfynd en Caravan Arctic Bo och sova 46
Fribo Komforttemp gammal caravan dreamfill? Bo och sova 2
dag.lunden_telia.com Caravan Thermoplus - någon som vet något om denna sovpåse? Bo och sova 0
johanfpettersson Fjällräven caravan carry-combi Bo och sova 6
The Trooper Caravan Trekking? Bo och sova 3
Damberg Sovsäck Caravan Odin plus -18, fyllning? Bo och sova 4
UsedToBeNice Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp? Bo och sova 20
andy69 Caravan sovsäck. Bo och sova 5
pejo Sovsäck: Caravan vs Haglöfs Bo och sova 6
CanMan Caravan tält Bo och sova 14
goofi Caravan Carry Combi -30 Bo och sova 3
Ix Caravan Skvader Bo och sova 7
kent Ask Tält, Caravan, Kaipak 3?? Bo och sova 6
Dado CARAVAN Sarek 900 - sovsäck Bo och sova 0
ollie II Caravan, Carry Combi. Bo och sova 3
Caravan-sovsäckar? Bo och sova 3
Scoutmamman Tips på sovsäck, runt 1000 kr och liten packvolym Bo och sova 21
vandrafjäll Sovsäck under 1000:- som klarar strax under minus Bo och sova 17
Justus2012 Carinthias "Survival Down 1000" Bo och sova 0
Kennert 1000 till 2000 kr Bo och sova 4
emeliem Sovsäck för upp till 1000 kr Bo och sova 6
lagerstrom Sovsäck max 1000:- Bo och sova 41
Schneeberger Marmot Never Summer/ ME Glacier 1000 Bo och sova 0
bredviken Bästa sovsäcken under max 1000 kr Bo och sova 13
Mezzner Sovsäck: -10°, 1000 g, 2000:-, 195 cm Bo och sova 11
sunderlux Tips på tält under 1000 kr Bo och sova 9
da_flower High Colorado Megalight 1000 info tack Bo och sova 0
greenjuice Kerlon 1000 Bo och sova 0
monika Carinthia 1000? Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.