Byta Iphone mot kniv?

Nej men va bra!!!! då kan jag ju lägga ned denna tråden eftersom jag tydligen inte behöver någon hjälp och är fullfjädrad vildmarksguru? (För övrigt dödar du intresset rätt ordentligt, om du stör dig på min fråga...BRY DIG INTE DÅ???? jag har iallafall inte tvingat dig att svara....vill ju bara ha lite tips av folk med erfarenhet?)

Det som antagligen menades är att din frågeställning är väldigt otydlig. Det är svårt att förstå vad det är du är ute efter för information och därför blir det svårt att hjälpa till. Finns väl ingen anledning att bli otrevlig för det?
 
intet medium som är koncentrerat är inte bara svårt att läsa och genererar oceaner med missförstånd, sitt ner vid brasan och skriv vänligt till varandra. Konkritiseringar underlättar enormt.
 
Hörru kaxputte, jag håller med Johnny i hans fråga. Det är flera som bett dig vara mer specifik i din fråga och när man kommit med tips så vet du ju redan allt. Är man född -98 så är man fortfarande på barnsben.

Lägg ner
 
Jag tycker att det är ett bra initiativ att TS vill byta ut Iphone mot kniv under en tid. Det är väl bra om vi som gillar att vara ute uppmuntrar detta. Det handlar ju lite om återväxten inom friluftslivet.

I fråga om specifika råd, så har TS fått en del, men mitt generella råd är väl inte att nödvändigtvis försöka göra det till en extremupplevelse med överlevnadsinslag. Även om det är dit du vill komma, så finns det en poäng med att börja lite mjukare. Vandra en led, tälta eller sov i stuga. Njut av att vara i naturen. Experimentera under bekväma former, dvs. olika sätt att göra upp eld osv.

Allteftersom du blir mer erfaren kan du utöka svårighetsgraden. Till slut kanske du kan gå ut i skogen med bara en kniv och klara dig ganska bra.

Mvh /Joel
 
Tack!!!

Tack!

Vill bra tackar för alla finna meningsfulla imlägg och de fina ideerna ni kommit med! Ni har verkligen motiverat mig till att genomföra detta! Ja, jag skrev en del dumt och är väll lite i kaxigaste laget, men jag tror det tog slut ungefär här...Jag skapade den här tråden för att jag vill ha KUL!!!
Men det är inte lite motstånd om man säger så...Kan nog göra detta utan hjälp..men det hade ju varit rätt enkelt om man fick nått tips. Förlåt om min fråga varit otydlig, ni kommer inte få fler iaf....//"kaxputte" eller va ni nu kallar en entusiastisk ungdom...
 
Målet är alltid torr, mätt och glad, vägen dit kan gå på olika sätt. Men ser man bara till att alla tre finns så går det oftast väl.
go tur
 
Jag tror på seobservers råd, håll er torra, mätta och varma. Jag tror också att du bör träffa dina vänner för att gå igenom alla nödvändigheter. Har alla sovsäck, liggunderlag, ryggsäck, tält (om ni nu inte sover i vindskydd) osv.? Det vore ju tråkigt om alla dina vänner får dålig första upplevelse och aldrig vill följa med igen....
Lycka till! Tycker det är en grym idé!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.