Bron över Miellätno

Är det någon vet om bron över Miellätno vid Alkavare kapell är användbar i år? Räknar med att vara där vid kyrkhelgen 25-26/7.
 
flög över den idag och tog några bilder,,,,,,,,,, se bilder.

Bra information och foton!

En fundering: Folk som använde bron förra året skrev här på Utsidan att det står en skylt på den om att den är privat, mm. Hur ska man tolka detta? Att ägarna vill förbjuda oss turister att anända den? Eller att de vill frånsäga sig sitt ansvar om något skulle hända?

/Hans
 
En fundering: Folk som använde bron förra året skrev här på Utsidan att det står en skylt på den om att den är privat, mm. Hur ska man tolka detta?

Egentligen är väl det skitenkelt att tolka. Om det står att den är privat och inte får användas så har jag inga som helst tolkningssvårigheter. Och jag hittar inte tråden nu, men enligt den bild som kom upp i höstas stod det ungefär så.

sen kan man ju strunta i det
 
Låt mig ställa en motfråga. Får du förbjuda andra att använda dina privata saker?

Javisst, och varför skulle det inte gälla alla?

Du bortser från att saken är ju betydligt mer komplicerad här. Det handlar om ju en fast installation på mark som inte är privat utan allmän. Dessutom står den på två nationalparker.

Jag är ingen jurist, i så fall kanske svaret är lätt att ta reda på. Men det löses knappast med ett allmänt resonemang med enkla jämförelser.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.