Har precis köpt en Garmin Vista och två kartor, Atlantic Blue Chart samt Roads & Recreation Europe. Jag har laddat ner valda delar av båda kartorna i Vistan med det medföljande Map Source. Nu blir det konstigt precis vid kusten. Det verkar som om Blue Chart dominerar när de överlappar varandra. Jag hittar ingen valmöjlighet i Vistans menyer för att välja vilken av de två kartorna som ska visas på skärmen. Man kan aktivera resp. deaktivera varje kartblad för sig men även om jag deaktiverar det Blue Chart-bladet som täcker det aktuella området resulterar det bara i att djupkurvor och grynnor försvinner men vägar och stigar på land dyker inte upp från det aktuella R&R bladet. Mao verkar det som om Blue Chart fortfarande presenteras med partiell information och inte den R & R som då är den enda aktiva kartan som täcker samma område. Om jag panorerar i kartan väljer Vistan Blue Chart över vatten och nära kusten men övergår till R&R alldeles för långt in på land så att säga. Det blev lite krångligt beskrivet men jag hoppas att ni förstår.
Någon som har samma problem och har hittat lösningen?
Någon som har samma problem och har hittat lösningen?