Bilnavigering via PC

Jag letar efter något program till min bärbara dator för bilnavigering. Alla program jag hittat hittils är till för Pocket PC eller Palm. Det är inte Route66 eller liknande jag vill ha utan med riktig routing, typ sväng höger nästa.
Har någon något tips? Vilka är bra? Vilka är dåliga?
 
Destinator 2

maalse; sa:
Jag letar efter något program till min bärbara dator för bilnavigering. Alla program jag hittat hittils är till för Pocket PC eller Palm. Det är inte Route66 eller liknande jag vill ha utan med riktig routing, typ sväng höger nästa.
Har någon något tips? Vilka är bra? Vilka är dåliga?

Hej

Jag använder Destinator 2/pc dagligen i mitt arbete som resande och tycker att det ger mig de funktioner som behövs. Kartorna är från navtech och är förhållandevis väl uppdaterade.
Röstnavigeringen tar dig igenom bla rondeller utan bekymmer. Programmet har automatisk omberäkning av aktuell rutt om du av någon anledning missar en avfart el dylikt.

Sökfunktionerna för POI´s (points of interest) är
utmärkta. Du kan tex söka efter närmaste hotell eller
bensinstation och få rutten dit utlagd.

Enda nackdelen som jag ser det är att detaljkartorna för Sverige är uppdelade i sektioner (3-4 st) och man måste byta dessa manuellt när man går från ett område till en annat. Bytet är dock väldigt enkelt och tar få sekunder. (en baskarta med större vägar för hela landet finns dock alltid inläst)

Har sett att det kommit en destinator 3 men vet ej om denna har programvara för pc.

Hoppas att detta kan hjälpa dig i ditt val.

/Gugge
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.