Begagnade barngrejor?

Rätt så ofta dyker det upp frågor kring barn och utrustning: De flesta som frågar i detta forum är rätt medvetna om att barn behöver bra grejor, och att de gärna besitter liknande funktioner som vuxenmotsvarigheter. Samtidigt är det så att bra grejor kostar en del, och barn har en benägenhet att växa ur sina "dyra" leksaker, så min fundering är den: Bör det finnas en begagnadsida för barn i detta forum? Inriktningen ska naturligtvis ha relation till uteliv.
 
Friluftsfrämjandet

Som småbarnsförälder blir Friluftsfrämjandets bytesmarknader helt oumbärliga. Man blir ofta tvungen att byta ut hela utrustningen varje år. Nästan alla lokalavdelningar har bytesmarknad, mer eller mindre bra. Leta efter din lokalavdelning på http://www.frilufts.se eller slå upp i telekatalogen. På rikshemsidan finns ofta hänvisningar till lokalavdelningarnas egna hemsidor, även om navigeringen ibland är outgrundlig!
\C
 
barnutrustning

Hej och tack för tipset! Jo, jag känner till Friluftsfrämjandets bytesdagar och inget fel med dem, mer än att man måste pricka in dem... Min fundering var den om detta forum kunde vara ett komplement, eller drivande aktör, avseende barn- och ungdomsutrustning. Samtidigt måste jag erkänna, när jag tänker på det, att det är måhända omständligt och det är bra mysigt att spara affektionsvärden... ...hälsar en pappa Jan.
 
Re: Friluftsfrämjandet

cwmint; sa:
Som småbarnsförälder blir Friluftsfrämjandets bytesmarknader helt oumbärliga. Man blir ofta tvungen att byta ut hela utrustningen varje år
\C
Fördelen med bytesmarknaden är att du är på plats och kan se och känna på prylarna. Men det gäller att ha framförhållning och planera i tid vad som behövs, och som sagt pricka in dagen i almanackan! Som mångårig bytesmarknadsgeneral för en av Sveriges större bytesmarknader (Märsta), vet jag att alla inte har samma uppfattning om vad som är funktionellt, kvalitet och prisvärt som utrustning till barn. Tro det eller ej, folk försöker kränga mycket som bäst skulle passa i närmaste sopcontainer. Vi tar inte emot det.
\C
 
bytesmarknad

Ja, det var lite åt det hållet jag funderade när jag frågade detta forum om det fanns intresse och behov. Jag utgick ifrån, att här skulle de inblandade vara lite mer insatta, och kanske erbjuda grejor som man känner till, och som tilltalar målgruppen.Men jag håller med, det är alltid bra att få klämma på saker. Dessutom, har barnen blivit några år äldre, så brukar det vara bra om de får vara med i "väljandet"... Jag vet att på cykelsidan i detta forum, fördes vad som verkade vara en givande diskussion om barn och lämpliga mountainbikes, och det är väl ungefär dit jag vill komma: Vi är många föräldrar som tar med oss ungarna ut på många olika aktiviteter, och grejor är ju alltid bra att ha... Vi får väl se.Janne.
 

clindh

Forumvärd
Det skall ju vara en klassificering då, inte en ytterligare typkategori - för är man ute efter skidor vill man inte vada igenom alla barngrejer. Antar man vill kunna hitta "Skidor" som passar "Barn", "Ungdom" eller "Vuxna".
 
Klassificering

Det är nog vettigt med särskild klassificering eller rubrik. Fördomsfullt eller ej, så förväntar man sig inte att finna barngrejor bland vuxenannonserna: Jag har försökt att sälja klätterskor i barnstorlek utan framgång (kanske handlar om få intressenter..?), och det är väl rimligt att tro att man orienterar sig dit man tror sig finna det man vill ha. Eller?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
september-november begagnade cykelvagnar? Barn och friluftsliv 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.