Bästa träningsorten i Alperna

angaende cykling kan jag inte svara dej, da jag själv inte aker. men det gör en hel massa andra människor.

finns massor av akning, MTB - men jag kan inte säga vart o hur osv.

Men ga in pa http://www.lauftreff-breitenbach.at, klicka pa links, sen pa sommersport, sen pa MTB och da har du en jäkla massa sidor om cykling!!

Kristin
 
åhhh jag vill också!!!!

Åhh jag har tänkt precis samma sak.. Är triathlet och skidåkare... Har också tänkt åka ner till alperna och bo typ ett år, studera/Jobba och träna förståss. Söker precis samma som dig. Ett ställe som är bra för löpning, skidåkning, cykling och klättring. Och att bo på ett sånt ställe så man har nära till allt. Bergen utanför dörren helt enkelt. ohh är otroligt sugen på att åka och bo till alperna ett tag nästa år. Typ till hösten..
 
Ahh, det kan ju inte bli bättre... Det svåra är väll att hitta ett jobb och en bostad bara. Vart har du tänkt åka då? Kristins föregående tips är lite lockande tycker jag men kanske inte det bästa om man vill åka utför. Väl där nere kan man ju bara byta och prova någon annan ort om man inte trivs... Vi siktar på att dra till sommaren så snart skolan är slut!
 
Vi siktar på Innsbruck just nu men vi får se... Vi vill gärna ha jobb innan vi åker men i värsta fall så får det fixa sig på plats. "Vi" är för övrigt 2 personer!
 
Arbetstillstånd/Uppehållstillstånd i Österrike!

Kom å tänka på att man kanske behöver arbetstillstånd och uppehållstillstånd för att jobba å bo i Österrike. Eller behövs det inte EU-medlemmar emellan? Kristin, eller någon annan kanske kan svara på det?
 
Det skadar ju förstås inte att fråga de som har erfarenhet av att jobba i ett visst land, inte heller att kontakta handelskammare(?)/ambassad för landet ifråga...
 
Jag ska till Innsbruck i slutet av veckan och stanna ett år. Tänkte höra hur det gått för er i denna tråd, kom ni dit eller? Alltid kul med lite sportiga kontakter, gärna klättring =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.