Bästa vätske system för ca 2 timmar terräng löpning?

hej.

Jag letar efter det optimala vätske systemet för 1-2 timmars tränings turer till fots. Det är mycket viktigt att det har en bra passform så att det inte "skumpar" när man springer. Jag behöver inte plats för någon packning och bärsystemet är som sagt det viktigaste.

Tacksam för alla synpunkter.

Tack på förhand, Jonas Franzén
 
markill

jag har prövat:
camelback - som jag ratat för den dåliga öppningens skull. (den gick inte att göra rent, och den blev aldrig riktigt torr inuti)'
platypus - som jag skippade där plasten i flaskan gick sönder.
markill - som jag använder än och som går att tvätta och har en helt öppningsbar botten.
äntligen är jag nöjd.
/j
 
Saker utvecklas

Du borde kolla på camelbak igen. Dom har gjort om öppningen så att man med lätthet får in en hand i påsen.

Sedan finns det ju andra som Source till exempel.

Fast Camelbak är min favorit då väskorna alltid är mycket välplanerade och sitter bra. Dessutom är munstycket som man dricker ur väldigt viktigt, och jag tycker att Camelbak har bäst munstycke.

Gå runt i butikerna och testa olika system. Hoppa runt och bete dig som en galning så känner du ungefär hur bra ryggsäcken/bältet sitter.

/Mattias
 
pris?

sen rör det sig ju om prisklassen...
jag har faktiskt sett att även platypus har kommit med en variant som är öppningsbar i botten, men inte camelback...
camel - som ju tenderar att vara dyrast, hade, måsta jag hålla med dig om, det bästamunstycket...
/j
 
Tack för alla svar.

Om man nu skaffar en camelback tex. Hur viktigt är det med ett midje bälte? När jag sitter här vid datorn och ser på bilder av vätske system så tycker jag det är många som inte har ett midje/höft bälte.
Det kanske är stabilt utan det?

/ Jonas
 
Source

Jag köpte ett Source platypus 2L från addnature. jag tycker inte det är något fel på Source blåsor munstycket är mycket bra det är en slags mjuckt gummi man får bita på för att vätskan ska komma in i munnen.Den jag har är lite svår att göra rent (liten öppnig). När jag änvänder den så har jag en i en ryggsäck det funkar mycket bra även om inte säcken är gjord för vätskesystem för då kan jag ha bröst remar och höftbälte och en skön bär komfort.
 
Platypus zip.

Platypus-påsarna finns (numera) även i zip-modell, vilket tar bort det svåra med att diska dem.
Du skrev att du slitit ut din påse? Det är väl livstids garanti på plasten, om jag inte missminner mig?
 
reklamering

Testa! Det står på förpackningen att det är livstids garanti... De på Naturkompaniet borde koll på om du måste skicka den till tillverkaren, eller om du får en ny av dem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.