Bärsystem

Det är väldigt svårt att veta om en rygga är bra innan man provat den en vecka eller två. En viktig sak är att du får vikten på höften och att därmed höftbältet är bekvämt och i rätt storlek. Det är väldigt personligt.

Av egen erfarenhet kan jag säga att det är bättre att packa lite i en stor rygga, än fylla en mindre rygga till max. Visst den större ryggan väger mer, men det får du igen på att den bär upp vikten bättre.
 
Jo det är mycket som ska stämma.
Jag har provat Norrönas syncron 80 och Haglöfs TOPO 75-90
och visst dom väger sina 3.8 kilo men dom sitter ju som en smäck på ryggen jämfört med de andra säckarna jag provat och som sitter bra.
Norröna ska komma med en ny Syncron till våren nu så jag kommer att vänta och se, den skulle ha samma bärsystem men lättare.
 
Tackar för den infon.
Ja han tycker att den sitter bra iallafall :)
Få se när den kommer till Gbg så att man kan prova och klämma lite på den.
 
Spapps; sa:
Tackar för den infon.
Ja han tycker att den sitter bra iallafall :)
Få se när den kommer till Gbg så att man kan prova och klämma lite på den.

Jeg ved ikke hvordan priserne er ovre hos jer, men friluftslageret.dk giver 20% til alle medlemmer af deres "klub" og det kan alle blive gratis, så det var måske værd at overveje.
 

avslutad210712

Gäst
En "banan-säck". Med det menar jag den svängda formen på den del som sitter mot ryggen.

Har själv en "banan-säck", Osprey Crescent, och tycker att den är väldigt skön att bära med. Det finns en sak som man bör tänka på och det är att det som packas högst upp har en förmåga att ta mot bakhuvudet om man inte är noggrann när man packar. Det är en sak som man inte märker annat än när säcken är välfylld så ta tid på dig när du testar säcken och kolla att det inte blir problem att gå med kroppen upprätt.
 
Spapps; sa:
Norröna ska komma med en ny Syncron till våren nu så jag kommer att vänta och se, den skulle ha samma bärsystem men lättare.

Det var goda nyheter för min del, då får ryggsäcksinköpet inför Tjeckien i sommar vänta.

Var läste du om detta?
[Ändrat av anton.w 2007-02-18 kl 21:40]
 
Jag ska kolla Arcteryx, allt är värt att kolla upp.

Det var en ur personalen i Femmanssport här i Gbg som sa att norröna ska släppa en ny säck i vår.
 
Spapps; sa:
Jag ska kolla Arcteryx, allt är värt att kolla upp.

Det var en ur personalen i Femmanssport här i Gbg som sa att norröna ska släppa en ny säck i vår.

Arc'teryx uppfyller inte riktigt mina krav på säck tyvärr, dessutom är de troligtvis superdyra.

Okej, trevligt med Norrönan, då får jag hålla utkik och höra mig för bland friluftsguldkornen här i stockholm då.
 
anton.w; sa:
Spapps; sa:
Jag ska kolla Arcteryx, allt är värt att kolla upp.

Det var en ur personalen i Femmanssport här i Gbg som sa att norröna ska släppa en ny säck i vår.

Arc'teryx uppfyller inte riktigt mina krav på säck tyvärr, dessutom är de troligtvis superdyra.

Okej, trevligt med Norrönan, då får jag hålla utkik och höra mig för bland friluftsguldkornen här i stockholm då.

På vilket sätt uppfyller inte Arctreryxsäckarna(vi snackar då alla modeller även de nya bora och naossäckarna som jag förstår att du testat ingående eftersom du uttalar dig) dina krav på säck. Dyrt javisst men att köpa billigt är oftast dyrt i längden.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.