Alpina BC 1550-storlek?

Hej, alla Ni!
Tänkte att köpa ett par Alpina BC 1550 och har läst att dem är lite i storleken.Stämmer det?
Har tyvärr inte möjlighet att prova själv.Har vanligtvis en 42, men ganska bred fot.Skall jag helst ta en 43 då? Tack för svaret !
 
Hej, alla Ni!
Tänkte att köpa ett par Alpina BC 1550 och har läst att dem är lite i storleken.Stämmer det?
Har tyvärr inte möjlighet att prova själv.Har vanligtvis en 42, men ganska bred fot.Skall jag helst ta en 43 då? Tack för svaret !

Antagligen för sent svar men jag kanske kan hjälpa någon annan om du redan fått svar. Jag har storlek 43 vanligtvis men fick gå upp till storlek 46 om jag skulle få plats med ett par tjocka ullstrumpor. Du måste nog prova dessa skor innan du köper.
 
Jag tycker inte de är enorma på något sätt. Mina är stl 44 och räcker mer än väl till mina 42 1/2-43-stora fossingar inkl tjocka strumpor.
 

avslutad210712

Gäst
Har visserligen alpina bc1600 men misstänker att de är rätt likartade i storlek med bc 1550 och jag har samma storlek på pjäxorna som de flesta andra av mina skor inklusive kängorna.
 
Samma storlek för mig

Jag har ett par 1550 och håller med avslutad210712. Samma storlek som jag normalt har gäller. De är rejält varma så ett par strumpor + fuktspärr räcker i de flesta lägen. Åtminstone för mig här i Norrbotten.

/Tommy
 
Omvänt för mig

Jag har inte samma erfarenhet av pjäxorna.
För mig har dom blivit för stora dvs det är en ganska mjuk tjock isolering i dom, satt som handsken i affären men är nu för stora.

Classe
 

avslutad210712

Gäst
Bör kanske nämna att jag har tjockare strumpor i pjäxorna än i kängorna av rätt naturliga orsaker dvs jag använder pjäxorna på vintern och kängorna mest under vår-sommar-höst.
 
Normala

Jag skrinnar med BC1550 och jag har normala 44 i mina och kör med enkla yllestrumpor - tjocklek som försvarets.
Tycker också att de borde varit mer vattentäta och har på blöta turer övervägt att köpa skoöverdragen som finns som tillbehör ifjor för cirka 400 kr.
Annars bekväma och lättknutna. Kunde få varit lite stabilare.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.