Aarn ryggsäckar?

Det togs in säckar och de skulle börja marknadsföras av en distributör, men det blev inget pga likviditetsproblem. Så då såldes de exemplar som fanns på plats för lite pengar. Betalade 1500 för bägge säckarna. Distributören var Akzo. Det är nog inte otroligt att det finns kvar några påsar längst ner i hyllorna. De såg nämnligen väldigt udda ut där de låg, och udda rynkar vi på näsan åt.

Annars är det vanliga vad gäller material: cordura och såna där vad-de-nu-heter-snäppen. Många snäppen på PA. Bröstlåset går i kors--om man vill. Det blir stadigt som berget. Annars kan man knäppa lös ett par bröstremmar och bara köra med ett övre lås som på vanliga säckar. Det är kanske lite väl mycket dingel på framsidan, både på axelremmarna och höftbältet. I alla fall innan man fått säcken ordentligt på plats.

Axelremmarna är ett kapitel för sig. Principen finns nog förklarad på deras hemsida, så jag lämnar det där hän, men funktionen är i alla fall som så att man får full rörlighet på axlarna. Man kan lyfta upp en axel åt gången utan att säcken följer med. Det är riktigt smart och skönt. Materialet i axelremmarna är nåt slags spandex-aktigt. Breda och tunna. Fungerar bra, skär inte in. Just den delen är jag riktigt imponerad av. Sen är hållbarheten en annan fråga. Inte själva remmarna men infästningen i ryggplattan, som är själva principen bakom funktionen med fri rörlighet.

Höftbältet behagligt och stadigt utan att vara fläskigt. Men det är ett gytter med detaljer på det. "Tekninskt" Regleringen av vidden var jag så där lagom glad åt, men nu är det gjort.

Balansen är enormt bra. Och det utan de där frampåsarna, som jag inte ens har använt. Jag provade för ros skull att packa samma grejor i PA och en annan säck och jämförde. På den andra säcken var det som att någon stod bakom och drog i den. Och då hade jag inte upplevt den baktung alls innan jag jämförde. Balansen borde bero på att säcken är bred och platt, den svänger ut ganska ordentligt mot botten.

Så passform och behaglighet att bära, så till vida att det nånsin är behagligt att bära något, är nog inte överträffad av många. Balansen tvivlar jag någon överträffar. Med frampåsarna är det ju löjligt att ens jämföra. Det jag sätter frågetecken efter är hållbarheten iom att den är så "teknisk". Och dinglandet.

Själva påsen är ju bara en påse med öppning upptill och rullstängning. Eller två påsar då, ytter- plus löstagbar, vattentät innerpåse. Och lock ovanpå, som går att ta loss om man vill.

Så det är övervägande bä från min sida.

Den mindre säcken däremot, den är klockrent bä. Inte ett bu hittar jag på den.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
qy Aarn-säckar på XXL Transportera 4
alven Aarn bodypacks Transportera 6
Vindskydd Lundhags ryggsäckar Transportera 4
Lena L Var prova ryggsäckar? Korta tjejers tips på säck? Transportera 23
cristiancjb Behöver tips för ryggsäckar (60-70L) för en kort person Transportera 12
TheBostonRag Ryggsäckar från Granite Gear Transportera 14
vandrafjäll Är det här Haglöfs Alaska ryggsäckar Transportera 5
MonicaKa Millican ryggsäckar, någon som har en? Transportera 16
FruNalleman Tensons ryggsäckar - nån som testat? Transportera 17
silly Thule ryggsäckar Transportera 2
monedula Tips på ryggsäckar med mjuka axelband Transportera 4
xstaystrayx Gregorys ryggsäckar Transportera 8
seobserver Aktuell jämförelse mellan lätta 55-65 l ryggsäckar? Transportera 0
såg Ryggsäcksvalet går mellan tre ryggsäckar Transportera 9
svebban Behöver råd om ryggsäckar Transportera 8
xfredrikx The North Face Zealot 70 Transportera 6
MartinR Var köper man MacPac ryggsäckar? Transportera 6
Albänska Finns det någon som är lika bra på ryggsäckar som dePaul är på knivar? Transportera 54
pack Nya ryggsäckar från Klättermusen, + annat Transportera 14
Crilloan Toppmatade, slimmade ryggsäckar eller fickparadis med frontöppning? Transportera 6
markanthus Vattenflaskfästen till ryggsäckar Transportera 12
Niklas_83 Ryggsäckar för lång vandring? Transportera 25
minilove Erfarenheter av Helsport ryggsäckar? Transportera 0
angylp Lämpliga 50l ryggsäckar ? Transportera 1
perdans Lowes ryggsäckar ? Transportera 1
brigas Alla dessa ryggsäckar Transportera 2
malu Gregory ryggsäckar Transportera 3
Snigel2000 Ryggsäckar (igen) Transportera 6
thomast2 Militära ryggsäckar - Något att ha? Transportera 24
Enrok Bask´s ryggsäckar Transportera 53
hegeland Frågor om ryggsäckar Transportera 11
Vandrare Köpa Berghaus Ryggsäckar billigt Transportera 17
hansthomas Vattentäta ryggsäckar? Transportera 88
rikard_wiberg_hotmail.com prova ryggsäckar Transportera 22
Sven S Ryggsäckar för barn Transportera 2
finskapinnen Ryggsäckar :) Transportera 0
Hobbe 1 Osprey Ryggsäckar Transportera 0
fjällflugan Ryggsäckar på nätet? Transportera 11
danha Ryggsäckar från Jack Wolfskin Transportera 5
Eigil Vart finns mountain-equipment ryggsäckar i stockholm? Transportera 3
Thymallus Modan ryggsäckar??? Transportera 2
sajberjohan Regattas Ryggsäckar Transportera 1
ebh Ryggsäckar ca 30 och 70 liter, vad skall man köpa? Transportera 14
JSilfver The Works, ryggsäckar Transportera 1
SWE3171 Serratus ryggsäckar? Transportera 0
Anders.Appelqvist Ryggsäckar allt för tunga! Transportera 1
Var finns Modan ryggsäckar? Transportera 2
pcte Bergans Ryggsäckar i Göteborg? Transportera 3
lundhags ryggsäckar? Transportera 1
swat TIERRA ryggsäckar ?? Transportera 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.