Någon på väg mot padeljanta?

Hej!

Jag gick padeljantaleden för 2 år sedan men då det var min första vandring så hade jag missberäknat vissa saker - bland annat hur mycket kontanter man bör ta med sig. När vi kom fram till Stalo så ville jag köpa ett litet tygmärke för padeljantaleden som kostade typ 50 kr men mina sista pengar fick gå till tältavgiften istället.

Jag gick kungsleden nu (kom hem igår) och denna gång var ett tygmärke inräknat i budgeten så det har jag köpt. Däremot saknar jag att kunna sy fast en liten padeljantaledslapp på min ryggsäck bredvid min fina kungsledslapp så nu så tar jag litet kliv och undrar om någon som är på väg mot padeljantaleden har lust att köpa en tyglapp och skicka den till mig (jag betalar självklart lapp och porto och sånt)? Om du är på väg dit så får du gärna maila mig på jennica.dahlin@gmail.com

Tack på förhand
Jennica

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej,

Kommer eventuellt vandra padjelantaleden nästa sommar, sitter och tittar på det nu, läser grundstens bok osv. Visst kan jag plocka upp ett tygmärke då och lägga i ett kuvert, om det inte redan fixat sig då alltså. Jag säger till när jag åker i så fall.

Hej!
Ska också knalla Padjelanta nästa sommar, håller koll på denna tråden.
Skriv notis här om det löser sig.
Nu har Du 2 som ska försöka fixa Dit tygmärke...

Må väl!

PS
Jag kommer att vandra i månadsskiftet augusti/september

Tog de inte kort i stugan?
De brukar ha en maskin som de drar kortet i om du har slut på cash...

De får väl inte använda dom längre om jag fattat rätt men jag använde kortet mellan Abisko och Keb nu i år och det gick bra.. tar dock ett tag innan du får den dragen... Hjälper dig inte i dagsläget men kanske kan vara bra att veta till nästa tur =)

Lycka till!

De får väl inte använda dom längre om jag fattat rätt men jag använde kortet mellan Abisko och Keb nu i år och det gick bra.. tar dock ett tag innan du får den dragen... Hjälper dig inte i dagsläget men kanske kan vara bra att veta till nästa tur =)

STF har kortdragare -- vilket mycket riktigt varit på nåder sedan ett antal år -- men inte BLT som driver stugorna i Padjelanta nationalpark. Där är det kontanter eller uppvisande av förbetalningskvitto som gäller.

Inte på stugorna i Padjelanta
http://www.padjelanta.com/se/stugor/index.asp
OBS! Inga konto- eller kreditkort.
Please note! We don´t have equiment for creditcards.
De får väl inte använda dom längre om jag fattat rätt men jag använde kortet mellan Abisko och Keb nu i år och det gick bra.. tar dock ett tag innan du får den dragen...
På STFs Stugor funker kortbetalning.

Henning

STF har kortdragare -- vilket mycket riktigt varit på nåder sedan ett antal år -- men inte BLT som driver stugorna i Padjelanta nationalpark. Där är det kontanter eller uppvisande av förbetalningskvitto som gäller.

Eller en avtale med BLT om å betale alt i ettertid. Det har jeg klart ved to tilfeller. Men de må jo selvsagt lite på deg ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips