Överföringa av kartor

Jag har den senaste tiden haft problem men min Oregon 300.
Kompassen har inte haft siffror på tavlan från O till N. Total distans är >17900 går inte att nollställa. Total tid är fel och ETA till distans följer klockan = ökar med en minut varje minut. Så jag gjorde en total återställning (tryck uppe till vänster vid uppstart). Uppgraderade med den senaste uppdateringen. Sedan skulle jag föra över mina kartor. Friluft Pro Göta-Svealand köpt för dyra pengar. De laddas in men sedan när jag startar Oregonen så , Kan inte låsa upp kartorna. Vad är det för fel. Hoppas på snabbt svar då jag behöver den på måndag i jobbet.
(Många frågar varför jag har 3 st gps i bilen nüvi 660 är för vägarna, Oregon till skogen där jag ofta kör och letar efter mina kunder och den 3:e är en PDA för arbetsordrar.med TOMTOM som startar efter en kvart !! )

gps

Bilagor

• IMG_7146.JPG
    IMG_7146.JPG
    141.5 KB · Visningar: 713
  • IMG_7159.JPG
    IMG_7159.JPG
    99.4 KB · Visningar: 736
Svårt att säga vad som är fel. Verkar GPS:en fungera bra för övrigt efter reset? Om den fortfarande krånglar med tid och distans skulle jag tippa på att det är något fel på GPS:en som kräver att du lämnar in den för reparation.

Om den däremot fungerar bra bortsett från överföringen av kartor så är det kanske något som lätt går att fixa. Hur gör du för att överföra kartorna? Har du låst upp dem för just den här GPS:en i MapSource? Det är svårt att säga vad som är fel enbart med den information du gett hittills.

Örjan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag återställde den i fredags kväll efter jobbet så vi får se nu i veckan hur den beter sig.
Kartorna har jag för över dels med Mapsource och dels med Mapinstall. Överföringen fungerar utmärkt men sedan när jag öppnar gpsen så direkt "Kan inte låsa upp kartor"

Det blir nog som många gör, hämta ner ett pirat för dessa fungerar tydligen alltid.

en annan sak som jag sett här på forumet är att man inte kan ha gpsen i handhavandeläge när usb kontakten är i, endast överföringsläge. Jag har provat med 4 olika kablar, Garmin, Canon och två andra till skrivare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips