Blåband Outdoor vs Wildlife

Försöker bilda mig en uppfattning om hur stor skillnad det är mellan Blåband Outdoor respektive Wildlife sortiment?? Blir det lika mycket mat av de båda? Jag menar att Wildlife är ju frystorkad medan Blåband "bara ungnstorkad" eller?? Det är ju lite viktskillnad mellan de båda?!

Skall iväg i 9 dar med flickvännen i Abisko i början på juli så behöver kolla upp det nu!
 
Blåbands varianter bör inte kallas människoföda, konsistens och smak är åt h-vete (värrre än Spagetteria). Kör på 2 enportions Wildlife om det står mellan dessa två är mitt råd.


valdemar
 
och ännu hellre REALs variant av frystorkat.

I med 5 dl hett vatten. låt stå 5 min. Klart. Ät.

Ingen disk och sjukt smidig tillagning.

/R
 
ok.. men REAL är bara så sjukt dyrt (är student).. Wildlife's tvåportioners då är det verkligen två portioner?? man kan ju få tvåportioners Wildlife för 95kr på Naturkompaniet medan en enportioners REAL kostar 85-99...
 
Tänkte tipsa om Trekking Mahlzeiten. De är riktigt bra! Och till för någon månad sedan var de också väldigt billiga. Ny har dock GetOut höjt dubbelportionerna till 99 kr. Men det är ju fortfarande hälften av kostnaden mot Real per portion.

Blå band kan du slänga bort omgående.
 
ok.. men REAL är bara så sjukt dyrt (är student).. Wildlife's tvåportioners då är det verkligen två portioner?? man kan ju få tvåportioners Wildlife för 95kr på Naturkompaniet medan en enportioners REAL kostar 85-99...

Käkade "Wildlife" förra helgen. dubbelportion var OK för mig och hustrun, hon fyllde (nästan) en 3 dl kâsa och jag tog resten. enkelportionerna var oxâ OK.
 
Jag körde förr alltid med blå band. Och jag tyckte alltid att det var himmelskt gott! Personligen är jag alltid extremt hungrig när väl käket är klart, så den exakta smaken är inte direkt viktig för mig... Real är också gott. Men i princip tycker jag man kan jämföra pris/vikt/energi/protein-innehåll, och då tror jag blå band står sig rätt bra.
 
Sluta klaga på Blå band! Det är väl kanske ingen större matupplevelse men helt ok käk tycker jag.
Jag brukar köra med både Blå band och Knorrs Spagetteria. däremot köpte jag något okänt på ÖB för några år sedan och det var verkligen vidrigt.
Pär
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslut0908 Real eller Wildlife? Friluftsmat 4
Schneeberger Wildlife - varför finns det fortfrande??? Friluftsmat 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.