vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Sköna söndag

Fanns ett program som hette,sköna helg skulle jag gärna kalla det.Vara ledig och ha det bra.

Så mycket som ryms inom tidsrymden av en vanlig arbetsdag:sova ett par timmar längre än på vardagen,hinna åka mitt skatepass p å20km,se på skidtävling på tv och åka till backen för härlig o-pist åkning tills den liften stängde och jag var nöjd.

Månskensromantiker

När månen börjar lysa finns nog inte mycket som är vackrare än en tur på skidor bland snötyngda träd.

Var i valet och kvalet om jag ändå inte skulle träna på gymmet efter jobbet,för det var rätt kallt,men när jag cyklade iväg så kändes det riktigt behagligt.

Novembervinter och tidig skidpremiär

Ja,så blev nog vintern permanent.

Skidåkning varje dag,men så verkar min kropp helt plötsligt inte vilja vara med.

Liv och rörelse

Rörelse är liv,att röra sej är att leva,livet är som bäst när man rör sej,eller?

Vi människor är olika.

Massor av snö

Måste bara visa hur mycket snö som kom igår.