Real-torka

Gick in på GetOut's hemsida för att undersöka prisläget på Drytech's Realmat och möts av tomma lager. Vidare står att läsa i en informationsruta:

"Ledningen på Drytech (Real Expedition Meal) har tagit beslut att tillfälligt stoppa alla leveranser till den civila marknaden. Anledningen är att man missbedömt sina produktions- och försäljningsvolymer och att man nu måste börja från scratch med de civila produkterna, få fram råvaror, grundproducera, färdigställa och vara ifatt med samtliga rätter innan man börjar leverera igen.
Så fort det finns mat att få fatt på kommer våra lager att vara välfyllda igen."

http://www.getout.se/v2/sektion.asp?katid=456

Någon med kunskap om vad som händer/har hänt? Är det möjligen gamla nyheter?

Hur som helst blir jag nervös av tanken på att vara utan Real-mat då fjällvandringssäsongen börjar.
 
tjonsson; sa:
Gick in på GetOut's hemsida för att undersöka prisläget på Drytech's Realmat och möts av tomma lager. Vidare står att läsa i en informationsruta:

"Ledningen på Drytech (Real Expedition Meal) har tagit beslut att tillfälligt stoppa alla leveranser till den civila marknaden. Anledningen är att man missbedömt sina produktions- och försäljningsvolymer och att man nu måste börja från scratch med de civila produkterna, få fram råvaror, grundproducera, färdigställa och vara ifatt med samtliga rätter innan man börjar leverera igen.
Så fort det finns mat att få fatt på kommer våra lager att vara välfyllda igen."

http://www.getout.se/v2/sektion.asp?katid=456

Någon med kunskap om vad som händer/har hänt? Är det möjligen gamla nyheter?

Hur som helst blir jag nervös av tanken på att vara utan Real-mat då fjällvandringssäsongen börjar.

På dig verkar det som om de kan ha innehålligt något beroendeframkallande? Annars finns det ju andra märken också, och man kan komponera egna från annan typ av pulvermat i affären.
 
KLAGER; sa:
På dig verkar det som om de kan ha innehålligt något beroendeframkallande? Annars finns det ju andra märken också, och man kan komponera egna från annan typ av pulvermat i affären.

Jo, jag är beroende av Real. Men låt oss inte i första hand diskutera detta (diskussionerna rörande min missbrukarsjäl kan vi ta i en annan tråd), utan möjligen fokusera på nyheten (om det nu är en nyhet, vill säga). Sitter någon inne med mer fakta?

Ett annat diskussionsämne i sammanhanget är möjligen hur detta, om det rör sig om ett längre produktionsstopp, kommer att påverka friluftsmatsmarknaden i Sverige; en marknad där Drytech har stora andelar.
 
!"Hur som helst blir jag nervös av tanken på att vara utan Real-mat då fjällvandringssäsongen börjar."!

Kul att du lägger skulden på Drytech!!! det är väl snarare du som missbedömt:)

Regel nr 1: Ha alltid Realmeal hemma!
Regel nr 2: Köp alltid fler än du behöver!
Regel nr 3: Visa inte ditt lager för någon!
Regel nr 4: Skriv inte om dina tips på nätet!
Regel nr 5: Njut av alla xtra påsar du har!

Nej,förlåt det var taskigt gjort! men jag har hört att wildlifepåsarna också går att äta om man e riktigt hungrig! men glöm inte att ta med en näve kryddor och helst lite annan mat också;)

ps ses vi i fjällen skall jag slänga till dig en påse Real! Du skall få en öl med! kan du va värd din stackare!!
 
northdog; sa:
!"Hur som helst blir jag nervös av tanken på att vara utan Real-mat då fjällvandringssäsongen börjar."!

Kul att du lägger skulden på Drytech!!! det är väl snarare du som missbedömt:)!!

Jag lägger inte skulden på Drytech, de har all rätt att inte sälja till mig eller att ha slut i lagren. Det rör sig snarare om gammal hederlig självömkan. :)

Regel nr 1: Ha alltid Realmeal hemma!
Regel nr 2: Köp alltid fler än du behöver!
Regel nr 3: Visa inte ditt lager för någon!
Regel nr 4: Skriv inte om dina tips på nätet!
Regel nr 5: Njut av alla xtra påsar du har!

Nej,förlåt det var taskigt gjort! men jag har hört att wildlifepåsarna också går att äta om man e riktigt hungrig! men glöm inte att ta med en näve kryddor och helst lite annan mat också;)

ps ses vi i fjällen skall jag slänga till dig en påse Real! Du skall få en öl med! kan du va värd din stackare!!

Det var mycket visdom på en gång, må jag säga! Jag hade faktiskt en gång ett överskott på real-påsar, och då jag njöt jag i stora drag! Det var verkligen mycket regel fem då! Men nu har jag brutit mot budorden och mitt enda hopp är att träffa på dig uppe bland bergen. ;)
 
Dette var trist!
Jeg ser at Real er borte fra XXL.no også.
Det betyr vel at jeg ikke får besøk av mine svenske venner som har pleid å ta en årlig hamstringstur til Oslo.
 
Intressant med företag som satsar så aggresivt på att marknadsföra sig att de tvingas backa undan från marknaden ett tag... :)

Man blir ju lite intresserad av att börja köra med de där orange påsarna istället för riktig mat.
 
Real

Real ska vad jag hört bygga upp en till produktionslinje. Världens armeér har upptäckt att real smakar Ok vilket innebär stora beställnigar och mindre mat till oss vanliga dödliga. Några butiker har dock kvar en del. Tex. KG Jonsson, Smygprodukter samt Sportkompaniet.
 
tjonsson; sa:
Jo, jag är beroende av Real. Men låt oss inte i första hand diskutera detta (diskussionerna rörande min missbrukarsjäl kan vi ta i en annan tråd), utan möjligen fokusera på nyheten (om det nu är en nyhet, vill säga). Sitter någon inne med mer fakta?
Men, du, vi kanske kan diskutera det här. Jag kanske råkar känna någon kille som har såna dära, REAL du vet, och som kanske kan sälja dem, om priset är det rätta, så att säga. Skriv en rad till

the-pusher@REALpimp.com
 
Strykarräven; sa:
tjonsson; sa:
Jo, jag är beroende av Real. Men låt oss inte i första hand diskutera detta (diskussionerna rörande min missbrukarsjäl kan vi ta i en annan tråd), utan möjligen fokusera på nyheten (om det nu är en nyhet, vill säga). Sitter någon inne med mer fakta?
Men, du, vi kanske kan diskutera det här. Jag kanske råkar känna någon kille som har såna dära, REAL du vet, och som kanske kan sälja dem, om priset är det rätta, så att säga. Skriv en rad till

the-pusher@REALpimp.com

Mejlade men fick inget svar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
doffy_74 REAL hållbarhet? Friluftsmat 15
cake Hur tillagar man REAL Turmat? Friluftsmat 34
avslut0908 Real eller Wildlife? Friluftsmat 4
JockeSo Vegetarisk Torrmat likt Real turmat Friluftsmat 10
te96usn Pack'n'go isället för REAL? Friluftsmat 16
avslut1102 Egentillverkad Real Friluftsmat 27
Alternativ till Real Meal Friluftsmat 12
Tordenvik Real turmat Friluftsmat 100
zzeezz Real Torrmat? Friluftsmat 31
fson Real turmat på postorder? Friluftsmat 3
JonathanW Real expedition meal billigt - var? Friluftsmat 22
nickeB Real turmat i Gällevare Friluftsmat 1
1145 Hur funkar Real??? Friluftsmat 1
Rodney Real turmat online ? Friluftsmat 5
MickeD Var köpa Real i sthlm? Friluftsmat 2
el_duderino Torka stekt korv Friluftsmat 8
magnusk750-2 Torka köttgryta? Friluftsmat 7
Nosse Torka konserverad majs? Friluftsmat 12
statemachine Torka bär/göra bärpulver Friluftsmat 7
nordängen Torka kassler Friluftsmat 9
Skogskungen Går det bra att torka nötfärs ävrn fast den varit frusen? Friluftsmat 3
seasteel Torka hemmalagat potatismos? Friluftsmat 9
Virrhönan Torka fläskfilé Friluftsmat 6
lokatten Torka fetaost, fråga Friluftsmat 3
lokatten Torka kött, fråga Friluftsmat 25
Immo Torka kött temperatur? Friluftsmat 13
danordgren Att torka flera saker samtidigt? Friluftsmat 1
magnusk750-2 Torka sylt? Friluftsmat 25
Gusram Behöver man torka frystorkade ärter? Friluftsmat 10
josia Torka kokt kött Friluftsmat 7
Darkblack Torka djupfrysta kantareller? Friluftsmat 8
everest4ever torka mat Friluftsmat 12
Henkes torka vildsvinsfärs? Friluftsmat 16
josia Torka djupfrysta grönsaker Friluftsmat 8
fjallenv34 Torka kött Friluftsmat 10
grodanbolle Torka skinka? Friluftsmat 11
hallonraden torka avocado Friluftsmat 4
MarcusPantani Torka mat med Evermat Friluftsmat 3
Lasse Åbom Torka mat i varmluftsugn Friluftsmat 3
Mjateznik Torka hemma "how-to" Friluftsmat 10
hannulan Torka mat som innehåller mjölkprodukter Friluftsmat 5
Beat it Torka räkor? Friluftsmat 16
Tobias.Åsman Torka kött Friluftsmat 3
macher Torka blodpudding Friluftsmat 9
Rayban Torka lever till hundsnacks Friluftsmat 4
Ewerhof Torka i microvågsugnen? Friluftsmat 13
JenniferS Torka ajvar relish? Friluftsmat 6
Gorica Torka tomatsoppa och dylikt? Friluftsmat 7
Melker63 Torka dina grönsaker Friluftsmat 10
Wolf25 Torka sås? Friluftsmat 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...