Haglöfsfabrik i Vietnam

Tjena
Jag och min kompis är i Asien nu, vi ska från Manila till Vietnam via Hong Kong till helgen.

Vi undrar om någon vet något om Haglöfsfabriken i Vietnam. Vilken stad, eller vilken del av landet?

Vi har kontaktat Haglöfs, fast de är lite förtegna i denna frågan, pga policys mm...


Vi hittade en Haglöfsryggsäck i ett äventyrsbutik i Angeles norr om Manila. Shosho MCS 55, med gamla loggan. Äkta vara.
1800 piso(300SEK) Rätt schysst.

Så om nån vet nåt om fabriken i Vietnam så nämn gärna nåt om det.

Mvh
Josef
 
swempa; sa:
Tjena
Jag och min kompis är i Asien nu, vi ska från Manila till Vietnam via Hong Kong till helgen.

Vi undrar om någon vet något om Haglöfsfabriken i Vietnam. Vilken stad, eller vilken del av landet?

Vi har kontaktat Haglöfs, fast de är lite förtegna i denna frågan, pga policys mm...


Vi hittade en Haglöfsryggsäck i ett äventyrsbutik i Angeles norr om Manila. Shosho MCS 55, med gamla loggan. Äkta vara.
1800 piso(300SEK) Rätt schysst.

Mur många säckar köpte du??

Så om nån vet nåt om fabriken i Vietnam så nämn gärna nåt om det.

Mvh
Josef
 
swempa; sa:
Vi hittade en Haglöfsryggsäck i ett äventyrsbutik i Angeles norr om Manila. Shosho MCS 55, med gamla loggan. Äkta vara.
1800 piso(300SEK) Rätt schysst.

Kanske inte dyrt, men Shosho... Jag är tveksam till den över huvud taget värd pengarna, även om man skulle få den gratis... :)

/Håkan
 
Ho Chi Mihn City

Hejsan,
jag vet inte vart fabriken liggen men i stadsdelen Saigon i Ho Chi Mihn City finns de Haglöfs ryggsäckar att köpa för ett par hundralappar.

/Petra
 
hrm.. vi ska vara snälla mot de stackars barnen som sitter å syr frilufsprylar till en lön av en näve jordnötter i veckan... för det e så bra att vi kan handla billigt!!! Näää e det nån som ska plågas med att sy frilufsgrejer så e det tjocka tanter på balkan!! hihihi
 
FJS90/91; sa:
hrm.. vi ska vara snälla mot de stackars barnen som sitter å syr frilufsprylar till en lön av en näve jordnötter i veckan... för det e så bra att vi kan handla billigt!!! Näää e det nån som ska plågas med att sy frilufsgrejer så e det tjocka tanter på balkan!! hihihi

Eller så låter man få allt sytt i Sverige. Vi "plågar" Öläningarna ;-)

//Micke
 
Billig arbetskraft

Synd bara att alla andra företag också använder sig av billig arbetskraft för att få så mycket förtjänst på sina produkter som möjligt.... tro inte att Haglöfs är den enda fula fisken i den här sjön.

/Petra
[Ändrat av pea 2003-02-12 kl 14:07]
 
Re: Billig arbetskraft

pea; sa:
Synd bara att alla andra företag också använder sig av billig arbetskarft för att få så mycket förtjänskt på sina produkter som möjligt.... tro inte att Haglöfs är den enda fulla fisken i den här sjön.

/Petra

jaaa... det e rätt tänkt, bara för att många gör fel så blir det ok att stödja det?!?

E det inte så att man kanske skall hitta dom leverantörer som har bäst tillverkningsprocess och bojkotta dom som bevisligen inte bryr sig ett skit. jag skulle aldrig medvetet köpa produkter som tillverkas i länder som inte har till exempel fackföreningar, arbetsskydd och fungerande försäkringar!!
 
Här i Sverige e vi roliga... Vi kan slå oss blodiga för feministernas lyxkamp om ett par 100:- i månaden men handlar det om barnarbete så bryr vi oss inte, så länge det inte syns eller hörs och är billigt så e det okey?!?
 
FJS90/91; sa:
Här i Sverige e vi roliga... Vi kan slå oss blodiga för feministernas lyxkamp om ett par 100:- i månaden men handlar det om barnarbete så bryr vi oss inte, så länge det inte syns eller hörs och är billigt så e det okey?!?

Cash is King (Menar inte den Johnny den här gången heller), så verkar det vara tyvär..
(Jag har/tänker inte heller slå mig blodig för feministernas kamp)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bash Svaret från Haglöfs. Tråden "Haglöfs Fabrik i Vietnam" Transportera 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.