Jag söker de där pittoreska arméöverskotten som bara du känner till!

Tänkte lägga upp en hemsida med adress och tel nr till okända så armeöverskott, så att alla kan hitta till dessa smultronställlen. Än då länge har jag bara ett;
Baggbron i skinskatteberg..uppskattar verkligen tips on flera, vet dock ej om detta är rätt forum
Gla Hajk!
Mikael Nyman

moerngaard@hotmail.com (Jonathan)

Gäst
Här är en !

Rollsberga överskott.
vid vägen Hurva-Hörby vid rollsbergakorset.
Lycka till !

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Old & Co

I Lugnvik precis utanför Östersund finns Old & Co. Jag vet inte så mycket mer än att det står en del rätt intressanta (lite arkiv x-känsla) fordon på gårdsplanen....
Adress: Box 140, 831 22 Östersund, tel 063-51 50 62

Ume

Överskottskompaniet på Tegs östra industriområde ut mot flygplatsen i Umeå. Har en massa svenska prylar bla uniformsdelar ur utlandstjänstuniformer. Tar hem lite grejer från kontinenten och USA ibland. Kan ej ge närmare adressbeskrivning eftersom jag har flyttat. /Rikard

Anonym från gamla forumet

Gäst
Untitled

Marinens överskottslager vid Finnboda varv i Stockholm.

Stället som har allt

Det finns en butik i Bastuträsk utanför Skellefteå i Västerbotten.

Där finns det mesta som försvaret någonsin använt, t.ex luskammar och fallskärmar.
Adressen kan jag inte, men här är telefon- och faxnummer.

Äventyrslagret.
Tel butik: 0915-10307
Fax butik: 0915-10309

Öppettider:
Torsdag: 10.00-19.00
Fredag: 10.00-19.00
Lördag: 10.00-14.00

Hasses Lada

Det finns ett överskottsställe på Hallandsåsen utmed samma väg som Hasses lada, vägen mellan Båstad och Hovs hallar tror jag.

Samt finns det ett litet överskottsställe i Gullbrandstorp utanför Halmstad. Det är skyltat om man kör från Halmstad till Gullbrandstorp. Dock har det öppet sällan, mest enstaka helger.

Grums...

Om du av någon märkvärdig anledning skulle hamna i Grums finns där ett litet men utmärkt överskottsbolag med endast försvarsmaktens prylar. Där finns allt från traktorer till kirurginstrument och stämningen är verkligen "överskottsbolag".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips