Zen VS. Spirit???

Ska köpa nya dojjer, men frågan är vilken av dessa två?
---ZEN---
eller
---Spirit---

Vad vet ni om dessa friktionsskor?

Jag har matrix idag men för stora. Jag ledklättrar och boulderar lika mycket ute. Inomhus blir det på vintern och då lika mycket av vardera.

Dan
 
Har själv matrix pjux och är grymt nöjd med dessa. Det jag kan säga är att zen har fått väldigt bra kritik från de jag träffat som använder dessa, bra känsla och skön passform, inte för mjuk som många upplever matrix.
Spirit har jag inte hört något om eller för den delen sett någon som använder.

Funderar själv på ett par zen, verkar som en bra sko.

Må väl

Stefan
 
Stinger regerar!!!

Dan Banan!

Du vet mycket väl att det är ett par Stinger du behöver, annars kommer du aldrig i närheten av mig i Scorcardet!

V
 
viktor passa upp!!!

Jag ställer åtminstone upp...

Utmaningen är redan igång och jag ska passera dig i början på nästa sommar punkt slut!

Och för att inte glöma, med tajtare dojjer blir jag vassare och kan finlira lite mera.

Ha ögonen i nacken, snart får du skaffa Zen eller Spirit dojjer och gå med i utmanarklubben!
Danbanan.
 
Jag har Zen och är helnöjd!

Jag har ett par Zen och är verkligen helnöjd! Hade ett par Stinger innan (de finns kvar) men jag kom aldrig riktigt överens med de krökta tårna (läs jag fick skitont!). Jag klättrar med mina både inne och ute och tycker att det är ett utmärkt val om man inte gillar krökta tår. De ger bra känsla och är sköna, möjligen är de aningen styvare än Stinger. Vidare måste jag säga att kardborre regerar. Man kommer i och ur på nolltid.
 
Ställa upp och ställa upp.

Jag vet inte om att åka 44 mil tur och retur för att tillryggalägga 5 problem är att ställa upp......

Om jag ger dig två sommrar utan träning för min del så kanske du kommer ifatt (hihihihi)..

V
 
allt hängde på skorna...

V:
Jag visste ju att det skulle bli skitsvårt att tävla första gången, och jag visste INTE hur en tävling skulle gå till.

Men jag vet att de grepp som fanns där inte enns du skulle suga dig fast på. För du har väl inte heller tränat fotplaceringar???

44 mil delat på tre = ca 15 mil. 3 mil per problem...
Ganska bra tycker jag.

Och för att inte glöma, jag får mina nya skor snart och då säger det PANG!!!

ZEN eller Spirit, vem vet????
( all skojjig kritik riktat till min klätterpolare Viktor, ingen annan. :))
Dan
 
Se upp!

Beställ dom nu för du håller på att trilla ut från 50-listan på scorecardet......

Du är väl inte arg på mig?

V
 
Trilla ut, näää. Arg vad betyder det?

Hoppsan jag kanske trillar ut ur listan men det beror på att ni inte vil följa med till Kjuggan... Och att vissa personer (SAMMY) åker till Fontan, fuck va orättvist!
Men det är ju slut på sesongen nu, och det är nu daggs att ladda upp inför en ny GRYMM utesesong 2002. Fan Viktor vad vi ska köra STENhårt men mina nya pjuxx.

Ses, Idioten väntar...
Dan.

Har ännu inte blivit helt övertygat om dessa skomärken, det kanske blir Stinger.....? Nej , hjälp mig!!! Jag vill ha mera respons....
Dan
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.