• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Ylle bh Aclima. Provat nån?

Jag ÄLSKAR ull och såg nu att Aclima http://www.aclima.no, har två olika SportBH. Den ena är i alla fall i Ullfrotte, 65% Merinoull, 20% Polyester och 15% Polyamid och jag misstänker att den andra har samma blandning. Att dom är varma och ventilerar betvivlar jag inte men jag undrar hur det är med att hålla "bitarna" på plats? Är det någon som provat denna sportBH?
 
Jag köpte en Aclima BH i Merinoull ifjol inför en fjällvecka och den är förvånansvärt stabil tycker jag. Tror inte att den funkar till joggning och hoppande sporter men till skidåkning och vandring räcker den till.
Nackdelen med modellen som jag har är att den stängs med dragkedja framtill och alltså inte går att storleksreglera som en vanlig BH, dessutom visade dragkedjan tendenser till att vilja öppna sig av sig själv så jag sydde i en hake och hyska högst upp vilket avhjälpte problemet.
Skulle kunna tänka mig att den går bra att ha utanpå en sport-BH om man vill. Äntligen har jag hittat något som värmer mina frusna behag.
 
Hej

Min fru har en Aclima utan dragkedja, och hon är nöjd och tycker att den funkar bra även till joggingturer.

mvh
Johan
 
Har en Devold ull/syntet och två Houdini ull/syntet, en gammal Houdini fleece. Ullisarna är tunnare och smidigare. Samtliga är av typen utan spännen/hyskor, såna som man bara krånglar sig in i.

Jag har dock inte så stor hylla att hoppsiga aktiviteter är några problem, men det är definitivt delar av kroppen som lätt känns kalla. Testa en sån hysk-fri modell under en vanlig sport-BH om du vill kombinera värme med mycket stöd?
Ser kanske lite mysko ut, men annars kunde ju ett alternativ vara ett merino-linne/-tröja under sport-BH:n?

Ull äger!!! Sen är ju ullmamelucker och/eller ulltrosor grejen, både vinter för värmens skull, och sommar/vinter för att de håller sig fräscha länge när man är ute på längre turer, vandrar/åker skidor etc.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Öhrnell Tuttvärmare i ylle Tjejforum 11
Öhrnell Tantunderkläder i ylle! Tjejforum 2
Annakajsa Aclima eller Lundhags varma vinter sportbh? Tjejforum 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.