Vintercykling i Umeå

Hej!

Jag skulle vilja veta var det finns bra stigar att cykla på under vintern här i Umeå. Helst xc stigar av lite mer teknisk karaktär.

Tack för er hjälp!
 
Det har ju redan kommit ca 10 cm snö, så för min del blir det ingen skogscykling förrän möjligtvis på skoterspåren längre fram i vinter/vår. Det kan vara riktigt kul. Det brukar vara bäst före för cykel på skoterspåren framåt våren när solen har legat på på dagen och det frusit på natten.

Skoterklubbarna bör ha kartor över skoterleder.

[Ändrat av Broder Bob 2003-12-25 kl 22:01]
 
Kör på lagomt oplogade gångvägar. Jag tycker att det har en viss likhet med sommarcykling - kanske inte tekniskt, men fysiskt. Bräntberget runt på gångvägarna är ~6,5km (beroende på vägval), med väldigt mycket upp-och-ner.
Annars blir det mest spinning på vintern...

/Danne
 
Hejje... [;- ) >

Var ute och premiärcyklade med mina nya pedaler och skor aldeles nyss... Förstår inte hur jag kunna leva utan spd så länge!!! (oj passus) Tänkte alltså dra en repa runt nydala bara för att fixa rätt inställningar å så... Men... då jag inte är så hemma på umeås omnejder lyckades jag fara fel på något sätt och hamnade i skogen mellan någonting som jag tror hette carlshem eller höjd eller lid och tomtebo... där fann jag en liten stig som jag tänkte att jag skulle testa... när man gör spd premiär måste man jhu ramla en del som jag har förstått, vilket var syftet med stigfärden... Det visar sig vara ett stig system, av typen här rastar vi våra hundar och låter våra barn åka skidor, som verkar sträcka sig runt hela skogen... fullt cykelbard... ganska tekniskt... kanske inte världens bästa cykel led... men alltid nått... vet inte hur långt det är dock då det hann bli allt för mörkt å jag såg knappt vart jag cyklade... Tänkte bara tippsa om det, verkar slå oplogade cykelvägar i alla fall med mina mått mätt...

ha ha... och om ni är där å cyklar å ser ett spår som leder rakt in snårskogen... ha ha... då vet ni vem som varit framme... vilken vurpa!!! å jag lämnade inte pedalerna en sekund... ha ha... måste nog träna på det där med spd!! *kram på er*
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.