Vindsäck

Tror det är jysk som har ett enväggstält för 99 kr. Hela tältet väger 1,2 kg så utan pinnar och stänger får du la ner vikten t 6-700 g. Det kan man använda som vindsäck eftersom den är vindtät och vattentät som gore-tex (dvs i en månad).
 
Jag är grymt nöjd med Jerven. Slutade med att jag har en Thermo (220x100 cm fodrad) och en Original på 143x143 cm och deras hundsäck med löstagbart foder som jag ska sälja. Dyra men förbaskat bra. Den fodrade är kanon i kallt väder och den andra suverän höst och sommar. Kollade Helsports varient på XXL men den kändes smäckig. Jerven är dyra men bra.

(Missade kravet på två men det är inga problem att sitta två pers i Original-säcken med varsitt hål för huvudet.

http://www.youtube.com/watch?v=34jTeP1j_M8
 
hejsan.
köp inte en för grund vindsäck eller med plastfönster.......
det är inte alltid du kan gräva ner dej och är det kallt kan plasten spricka.
egen erfarenhet av båda dessvärre....
mvh
 
Jag är grymt nöjd med Jerven. Slutade med att jag har en Thermo (220x100 cm fodrad) och en Original på 143x143 cm och deras hundsäck med löstagbart foder som jag ska sälja. Dyra men förbaskat bra. Den fodrade är kanon i kallt väder och den andra suverän höst och sommar. Kollade Helsports varient på XXL men den kändes smäckig. Jerven är dyra men bra.

(Missade kravet på två men det är inga problem att sitta två pers i Original-säcken med varsitt hål för huvudet.

http://www.youtube.com/watch?v=34jTeP1j_M8

Tack för tips! Har länge sneglat på jerven.. Tror dock det blir den när jag jagar mer ripa på vintern..

Jäklar vad de smälter in.. Fin jaktsäck!

Tycker storleken talar för hellsporttypen .. Vad menar du med smäckig?
 
hejsan.
köp inte en för grund vindsäck eller med plastfönster.......
det är inte alltid du kan gräva ner dej och är det kallt kan plasten spricka.
egen erfarenhet av båda dessvärre....
mvh

Tråkigt du behövt använda säcken på riktigt.. Bra erfarenhet antar jag och hoppas allt gick bvra! Helsporten är 200*140 såg jag.. Känns det vettigt? Jag är normal byggd och 177 lång
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.