Vill ut nu, men svårt att hitta lämpliga platser.

Jag har börjat ta mig ut i naturen igen efter en lång och besvärlig sjukdomsperiod och är under pågående rehabilitering. Jag har svårt att vandra mer än kilometern (kortare med packning) och det är än svårare att ligga ute i tält/bivack.
Som tur är har jag dock en husbil så den biten är löst.
Jag vill dock ha med mig en kompis eller två på naturupplevelserna, som då bor i det fria medan jag kör på gasolkaminen och kryper ned i dubbla madrasser och tjocktäcke i bilen.

Vart ska vi åka i länet för att kunna tillgodose både en parkeringsmöjlighet och tältplats/vindskydd (med möjlighet till grill/eld) inom skapligt gångavstånd för min del närkvällen tar slut?

Det är helt ok för oss med lite mer välbesökta platser, det kan vara en bonus med fiskemöjlighet på plats med.
Hittils har vi varit på Omberg, vid St. Jordgölen (Boxholm) och på Bråvikenbrantsleden (Kolmården).

Jag har god koll på ensamutflykter med husbilen, problemet uppstår när man ska ha ett tält och en eld med sig :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.