Vilket lås?

Har just börjat fundera på lås. Har idag ett iofs bra, men TUNGT Abus Steel'o'Flex - av en sån kaliber att man kan använda det som batong mot ev cykeltjuv.

Men nu vill jag ha ett lättare lås. Funderar på Abus Granit Futura. Men det har en smal bygel - blir det svårt att hitta stolpar etc som funkar med det låset? Någon som har ett Futura-lås och vet hur det är i praktiken?

Tack på förhand,
Eva
 
Kanske du kan använda vanligt blocklås med en lös wire med ögla i båda ändarna. Vanligt blocklås löser mina problem men jag tror att min hybrid är mindre stölbegärlig än en mtb/racer, men jag kan ju ha fel.

/Stefan
 
Cykeltjuvar

Det vore det enklare att låsa in alla cykeltjuvar istället för att alla cykelägarna ska hålla på att trassa med lås.
:)
 
Tänk ett liv utan cykeltjuvar...

Vad skönt det vore - bara kunna hoppa av cykeln när man ska in på Konsum eller bion och veta att den står kvar när man kommer ut igen...

Valår eller inte, så kvarstår den tunga realiteten att man måste låsa fast sin dyrbara ägodel, helst på sjuttielva olika sätt.

Hoppas fortfarande på att någon har testat Futura?

Eva
 
Bra ibland med cykeltjuvar

Jag fick tillbaka min stulna cykel samma dag av polisen! Till min stora belåtenhet hade tjuven justerat bromsarna ...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.