Vilka lopp satsar ni på i år?

För er som gillar terräng och bor i närheten av Göteborg kan jag verkligen rekommendera Finalloppet. Sista jag sprang var det leriga stiger och uppför berg och hoppa över stockar etc vissa sträckor (även om det också kommer "raksträckor" på stig och grus).

Det är som Göteborgsvarvet på hösten brukar man säga då Mustafa Mohammed typ har samma personbästa på de båda loppen. Även min personbästa ligger nära varandra även om Finalloppet är 3 km kortare, men det kompenseras av terrängen.

Det bästa är att det brukar inte vara några problem att bara dyka upp någon timme innan och köpa startnummer, inte speciellt dyrt heller. Kan göras lite spontant med andra ord.
 
Ni som gillar att springa lopp:

Vilka lopp tänker ni springa i år? Några speciella mål?
BAMM, 70-kilometersdistansen med en klasskamrat. Vad är oddsen att börja i en ny klass där man genast hittar nån att springa fjäll med? Jag kommer dock att vara rätt dåligt tränad, har haft en hektisk vår med forskning inkl disputation, plugg och sjukhusjobb varvat. Sommaren lär också bli rätt tveksam löpmässigt, ska vara i NYC. Fast det smäller lite högt att morgonjogga mellan broarna, eller i Central Park!
 
Jag sprang Göteborgsvarvet i år som träning inför Sth maran. Ett upplägg som fungerade väldigt bra för mig. Resten av säsongen endast terräng för att inte slita på höft, knä mm
 
BAMM så klart. Björkliden med en av Sveriges finaste fjällområden. Fjällöpning när det är som bäst. Hoppas på dimma och lurig orientering. Senaste åren har det ju nästan bara varit sol :).
70 km med ryggsäck för 14 året på rad. Abstinensen blir svår när jag slutar, om jag slutar?!

/Janne
 
Också Bamm, så klart! 16 - 18 timmar ute på fjället kring Björkliden - kan det bli bättre? Springer för fjärde gången, alltså "bara" 10 lopp efter Janne!

/Krister
 
Har sprungit Göteborgsvarvet och Blodomloppet (10 km). Är sugen på Stockholm Halvmarathon och Lidingö, får se hur det funkar med övriga familjen...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.