viking?

Hej

Jag undrar om någon har provat Viking kängor jag var och tittade på ett par idag och tyckte de verkade helt ok och för en gångs skull ett rätt så rimligt pris för sådana skor. Så jag undrar är det någon som har testat dem här och vill dela med sig av sina åsikter. Kanske det är bättre att lägga det dubbla på Meindl och deras kompanjoner?

Sökte innan på forumet och hittade bara massa om gummistövlar. :)
 
Hejsan!

Jag själv har inte provat dessa kängor,MEN jag köpte ett par gtx kängor av just detta märke till min dotter som hon använde på våra turer,skorna klarade sig mycket bra ute i terrängen i vått o torrt.I det stora hela så tycker jag nog det är bra kängor för en "billig peng".

Lycka till.

/Nicklas
 
viking gör okej kängor. de kängorna jag har (kostade under 1000kr) är inte lika sköna som meindl motsv, men de fungerar lika bra. har använt dem snudd på dagligen i snart ett år och är nöjd med dem i förhållande till deras pris.
 
tackar så mycket

då ska jag nog åka införskaffa dem imorgon när jag läst vad ni har sagt om dem. Tackar för länken också till deras hemsida hade lite probs att hitta den igår.
 
bj_orn har antaligen redan köpt sina kängor. :)
Själv ska jag också köpa ett par (när affären får in rätt storlek) En sak som jag sett att viking har gjort med sina kängor som kanske är lite ovanlig är att förbereda dom för dubbning, det går även att dubba dem under hålfoten och dubbar man bara där så borde man kunna gå inomhus utan att förstöra glovet, eller??
 
jo

jag har köpt dem och är klart nöjd med dem än så länge har bara använt dem på en fjälltur hittils. och det funkade bra det enda jag ska köpa till nu är ett par riktigt goa sockar som passar lite bättre än de jag hade då.
 
då verkar det som viking fått ordning på sig själv. jag köpte ett par vinterkängor för ett par årr sedan och redan efter en säsong (dvs vintern) så var fodret i hälen söndernött, men i övrigt såg de bra ut. antar att barnsjukdomarna är botade...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.