Vietnam

Någon som kan tipsa om billigt bra hotel i Saigon, och lämpligaste sättet att ta sig till Hanoi, bara inte flyg. Gärna lite sidor på nätet också om Vietnam. Har varit en hel del i asien men inte Vietnam så jag är lite nyfiken skall åka i februari
 
Vietnam, boende och resor.

Hej!
I Saigon finns det ett backpacker område med dubbelrum från 5 dollar. Om man har tur så kan man få hyra ett rum hemma hos en familje, det gjorde vi och det rekommenderar jag.
Man kan köpa en "open bus ticket" som tar en från Saigon till Hanoi, den kostar 25 dollar. Man kan hoppa av i städer efter vägen sedan säga till i resekontoret i staden när man vill åka vidare. Biljetten är bra och smidig men den tar dig bara till de platser som alla andra också tar dig.
Om jag skulle resa i Vietnam igen så skulle jag resa mer på egen hand. Du kan köpa delsträckorna på bussbolaget "löst", då kostar det lite mer men det är nog värt det. När jag reste i Vietnam band jag mig för mycket till Lonely Planet och bussbiljetten och såg inte så mycket av det "riktiga" landet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Picea Dagsturer i norra Vietnam Trekking 8
Hinka vietnam, laos, kambodja Trekking 3
akershp Vietnam? Trekking 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.