Vem attan vill.......

Jag har svårt att se vad den stora fördelen är gentemot ett par byxor och en tröja? Visst, ett plag jämfört med två, men ett par byxor och en tröja känns som det går betydligt fortare att dra på sig. Med en tröja kan man ju dessutom ha en utan dragkedja och bara dra på sig över huvudet. Svårt med en overall...

Med ett par byxor och en tröja måste det ju vara mycket enklare att få nåt som passar?

Främsta fördelen med overall är väl att man slipper eventuell glipa i midjan, men det är ju knappast nåt stort problem inomhus? Och går ju rätt bra att åtgärda med en lång tröja.
 
Min one-piece är det mysigaste plagg jag någonsin haft och då har jag ändå sytt den själv.
om man vill ha byxor och tröja istället så får man ju det och om man är så modemedveten att man inte vill ha en så slipper man.
Om man vill argumentera mot nåt som är fult och meningslöst så kan man väl börja med någonting i stil med slips som ju bara ser illa ut och bara duger att hänga sig med.
 

avslutad210712

Gäst
För övrigt funderar jag serisöt på att köpa mig en dylik tingest.

De som har den verkar vara omåttligt förtjusta och de som inte har den verkar vara omåttligt oförtjusta
 
Det är klart, tänker vi lite kroppslekar så är det ju smidigt med bara en dragkedja. Och fort går det ;)

Ironin framgick hoppas jag!
 
Originalet :)

... direktimporterat från ursprungslandet och älskat över allt annat av min 17-åriga Japanfrälsta dotter. Djupa rötter i myter, manga och japanskt gatumode. Fråga mig däremot inte, hur det hamnat på UTSIDAN... ;)
 

Bilagor

  • Picachu one piece.jpg
    Picachu one piece.jpg
    25 KB · Visningar: 354

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.