Velig...

Hejsan

Micke heter jag, helt ny på forumet.
34 år är jag, bor mitt mellan Malmö och Ystad med min sambo och vår son Lukas.
Har hållt på med sport nästan hela livet, bland annat cyklat en hel del mountainbike
men även åkt inlines (Spelat hockey när jag var yngre med).
Nu sen gymnasiet har jag satsat på styrketräningen, och siktat in mig på olika tävlingar
etc etc. Nu har det gått så långt att jag fått jobb och är inte hemma tidigare än 19.00 på
kvällarna vilket gör att jag inte har den tid som krävs till gymmet.

Intresset för mina tidigare intressen har dykt upp,
Inlines och mountainbike, men även Racecykling.

Är riktigt sugen på Speed skating, vet inte vad som krävs av mig för det.
Har lite frågor kring det

Är även väldigt sugen på mountainbike (Senast igår var jag i skogen med en vän) men behöver antingen en helt ny cykel eller något mycket bättre komponenter.

Även sugen på Racecykel som sagt, här är jag dock oehört novis och vet inte vad jag ska sikta efter.


Kanske ett lite annorlunda inlägg som jag kommer lägga i cykeltråden men även i inlinestråd.
Kommer posta svaren i båda trådarna.


Hoppas verkligen på svar!
Micke
 
Tja.. Själv tycker jag mtb är bra mycket roligare än inlines, åkte inlines rätt mycket några år. Kan vara rätt trevligt att cykla asfalt också men själv blir jag uttråkad av att köra samma rundor på väg flera gånger. . Kör man i grupp/klubb får man förstås den sociala peppningen som säkert tillför en hel del. Det ena utesluter väl inte det andra förstås. Har du någon slags budget? En mtb/racer av vettig klass kostar runt 8-10 tusen. inlines är förstås en lite billigare sport.
 
Jag har ju en mountainbike redan, vad den kostade ny spelar ju ingen roll egentligen.
Är ju ingen direkt avancerd mountainbiker, cyklade min första runda i skogen i torsdags på ett antal år. Jag behöver byta drev och baknav men annars går den hyfsat.

:)
 
Tanken är att rusta cykeln med;
Mavik fälgar
XT växlar och bromsar (Hela gruppen)
Carbon styre
Carbon gaffel (stel eller dämpad)

Det som är 100 % säkert i dagsläget är Mavik fälgar
 
Hej

Det kommer bli ett par Nordiska Inlines, Powerslide nordic.
Detta passar mig som fisken i vattnet :) :)

Kommer fixa min mountainbike med det viktigaste så jag kan cykla i skogen med mina vänner dock
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.