Veckotävlingen

Säsongen 2024 har börjat!

Lill-grabben har redan hunnit med 3st pass från land och 2st snipor upp.

Han har dessutom plundrat mina draglådor på beten, tafsar och stingers, vilket gjort att min säsong startat med enbart inomhusaktiviteter, som att tillverka nya (som säkerligen kommer att hamna i hans ägo).

Eldragningarna i båten har fått en genomgång och ny elmotor till aktern har inhandlats. Båten har även ett nytt kapell och en hemmagjord "kapell-ställning". Durken är ett projekt som ligger i startgroparna....

Gölen har fortfarande tjock is och då temperaturen på nätterna är låg, ligger mina första kast långt borta i tiden.
(Vi är säker fler, som i väntan på våren uppskattar /http://oldschoolsportfishing.blogspot.com/)
 
Säsongen 2024 har börjat!

Lill-grabben har redan hunnit med 3st pass från land och 2st snipor upp.

Han har dessutom plundrat mina draglådor på beten, tafsar och stingers, vilket gjort att min säsong startat med enbart inomhusaktiviteter, som att tillverka nya (som säkerligen kommer att hamna i hans ägo).

Eldragningarna i båten har fått en genomgång och ny elmotor till aktern har inhandlats. Båten har även ett nytt kapell och en hemmagjord "kapell-ställning". Durken är ett projekt som ligger i startgroparna....

Gölen har fortfarande tjock is och då temperaturen på nätterna är låg, ligger mina första kast långt borta i tiden.
(Vi är säker fler, som i väntan på våren uppskattar /http://oldschoolsportfishing.blogspot.com/)
Du får nog spörja lillgrabben var han fiskar. Där tycks det ju vara isfritt...
 
Den där kan nog bli bra till makrillen.
Den hade varit given om jag skulle söder ut. Där verkar gul/grön rygg och vit mage vara väldigt populär.
 

Bilagor

  • IMG_4895.jpeg
    IMG_4895.jpeg
    581.8 KB · Visningar: 2
Resultat omgång 3

lausvik, 3 p
Ahvenet, 3 p


Sammanlagd ställning

Norgefiskaren, 9 p
Ahvenet, 5 p
lausvik, 3 p

Islossning såväl i tävlingen som sjöar och skärgårdsvikar. Till påsken utlovas mildväder. Såväl Vättern och Svartån som snipjägarn´s göl torde vara isfria.
 
Tjolahopp! Jag preliminäranmäler havsöringfiske på skärtorsdagen och snipjakt (utan vare sig elmotor eller ekolod) på långfredagen.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.