Veckotävlingen

Får gratulera Ahvenet till segern i 2023 års tävling. Vi kan ju fortsätta att rapportera om vårt fiske även om tävlingen verkat gått i ide. För egen del har det blivit både nöjespimpel och lite tävlingar nu när isen ligger. Blivit ett 10-tal matabborrar mellan 170 - 300g + en hel del smått.
Tack!

Har inte blivit något fiske för mig i år.
Men jag har varit ute och kastat i närheten av pimplare.
 
Hej. Grattis Ahvenet!

Här har det varit fisketorka. Pga sjukdom och jobb.
Men hoppas på att få komma ut, när jag kommer hem från jobb 31/1.

Så hoppas att vi fortsätter att skriva!!
 
Det har varit mycke skit väder i dom 3vek jag varit ute. Så inget fiske på riggen.

Massa ising på rigg. Då stänger dom uteområdena. Annars har det blåst i veckersvis. Från 60 till 82 knop flera dagar.

Men vinden kom med hem!! 15-20 sek.
Vi får hoppas komma ut snart.

Hoppas ni får fiska!!
 
Det har varit mycke skit väder i dom 3vek jag varit ute. Så inget fiske på riggen.

Massa ising på rigg. Då stänger dom uteområdena. Annars har det blåst i veckersvis. Från 60 till 82 knop flera dagar.

Men vinden kom med hem!! 15-20 sek.
Vi får hoppas komma ut snart.

Hoppas ni får fiska!!
Kände ni av Ingunn där ute på riggen?
 
Hej
Ja Ingunn var på besök. Vind var på 74 knop, så gick den upp/ned på 80/68 knop.
Vågorna var på jämt 8m. Men det kom vågor innemellan på 15m. DOM slå gott under riggen.

Då hoppa tv’n på väggen!! Så jag måste lägga kudde bak tv’n så den hängde på plats.

Men helikopter går på 60 knop. Så dagen vi åkte hem var vind på 55 knop. Så det gick fint.
Men räster av Ingunn var hemma också.
15-20sek/m till i går.

Nu ska jag på jobb på kontor i Stavanger.
Vind 3-7sek/m
 
Lennart skrev att tävlingen verkar ha gått i ide och något ligger väl i det. Framförallt tycks deltagarna njuta någon slags vintervila, men så snart anmälningar cch rapporter kommer in så är vi på G igen. Vilken vecka som helst kan bli omgång 1/2024.
 
Hej.

Jag är iallefall med. Blir det riktigt galt, skriver jag till mej själv.😂😂

Kommer in med fiskebilder om 1-1/2 vek.
Då skal jag Vara färdig med jobb i Stavanger!!
 
Själv har jag börjat pyssla litet med grejorna och följer israpport och väderprognoser. Snart... Och i lördags stod jag faktiskt och tittade på några pimplare men, näee... SÅ abstinent är jag inte.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.