Vattenblåsa?

Jag är på jakt efter en vattenblåsa att ha i ryggsäcken under längre cykelturer på mtb.

Det finns ju Camelbak, Salewa och Platypus...jag tycker att deras utformning av blåsan är lite obekväm. Dvs. den är mer som en korv.

Jag vill snarare ha en blåsa som täcker hela ryggplattan, på min 25 liters rygga, och som har en
volym på 2-3 liter.

Finns det något sådant?

//Andreas
 
Source! Dessutom är de lätta att rengöra och det påstås att source har de trevligaste munstycket men jag har inte provat alla...

/Linda
 
I vilken butik?

seglartjej; sa:
Source! Dessutom är de lätta att rengöra och det påstås att source har de trevligaste munstycket men jag har inte provat alla...

/Linda

Tjena!
Läste ditt tips. Var kan man köpa en Source i Sverige?

Christer
 
Jag sökte lite på nétet och hittade Source på http://www.recon.se samt http://www.wafe.se

Men de modeller jag hittade där verkar vara avsedda för militärt bruk. Blåsorna var "inbäddade" i nåt typ av tygfodral som fästes på skyddsvästar odyl.

Jag saknar en "naken" påse...bara påse och slang.

//Andreas
 
Finns på addnature.com

På addnature.com har de vattenblåsor från source och just idag har de extrapris på en naken blåsa. Hälsningar Hannah
 
Re: Finns på addnature.com

nenonen; sa:
På addnature.com har de vattenblåsor från source och just idag har de extrapris på en naken blåsa. Hälsningar Hannah

Just den där som de har rea på, Widepac 2 liter verkar ju skitbra, speciellt till att stoppa i ryggsäcken utan att vara lång som en "korv". Och som det låter på namnet så är den nog gjort för det också.

Köp den Andreas!!! tror det passar pefekt till din T25!!

/Mattias som har en 3 liters "korv" från Camelbak
 
www.source-vagabond.com

Det går utmärkt att beställa direkt från Source också. Jag har köpt både sandaler och vätskesystem så. De är mycket snabba och effektiva, men som vanligt vet man aldrig om man måste tulla och momsa eller inte. Se till att de deklararar varans värde som det du betalar minus fraktkostnaden, för annars kan du åka på moms på frakten två gånger om - vilket är lite onödigt.

Jag har en Transporter 3 som jag hittills är mycket nöjd med. Den är bekväm att använda i sig själv, men ändå så platt att den passar mot ryggen i en 25- till 35-litersryggsäck när man gömmer undan axelremmarna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
UnderEnTarp Rengöring av vattenblåsa? Utrustning allmänt 14
frostbiten Vattenblåsa - storlek? Utrustning allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.